PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Seminář k přípravě diplomové práce (tělesná výchova) - OPNT5T112A
Anglický název: a
Zajišťuje: Katedra tělesné výchovy (41-KTV)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2023 do 2024
Semestr: letní
E-Kredity: 2
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/1, Z [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Garant: prof. PhDr. Soňa Jandová, Ph.D.
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Poslední úprava: prof. PhDr. Soňa Jandová, Ph.D. (02.12.2023)
Předmět je zaměřen na základy metodologie výzkumu, studenti jsou seznámeni s rozdíly mezi kvalitativním a kvantitativním výzkumem, rozebrány jsou dva základní druhy prací (teoretická a teoreticko-empirická) a popsány dvě základní vědecko-výzkumné metody (pozorování a experiment). Představeno je také využívání informačních zdrojů s důrazem na vyhledávání odborných vědeckých pramenů. Studenti jsou seznámeni se strukturou diplomové práce a se základy popisné a induktivní statistiky.
Cíl předmětu
Poslední úprava: prof. PhDr. Soňa Jandová, Ph.D. (03.12.2023)
Cílem je dosáhnout toho, aby studenti znali základy metodologie výzkumu, které se stanou východiskem pro psaní závěrečné práce. Studetni dokážou provádět kvalitativní a kvantitativní výzkum v kinantropologii, dokážou pracovat s databázemi Web of Science a Scopus, znají základní pravidla pro zpracování kvantitativních dat, umí ověřit normalitu dat a počítat věcnou a statisticou významnost dat.
Literatura
Poslední úprava: Bc. Veronika Chalupová (19.02.2024)

BLAHUŠ, P. K systémovému pojetí statistických metod v metodologii empirického výzkumu chování. Praha: Karolinum, 1996. ISBN 80-7184-100-5.

CUBEREK, R. Výzkum orientovaný na pohybovou aktivitu: metodologické ukotvení. Olomouc: UPOL, 2019. ISBN 978-8024-455-983.

FERJENČÍK, J. Základy metodologie psychologického výzkumu. Praha: Portál, 2000. ISBN 80-7178-367-6.

GAVORA, P., JUVA, V, HLAVATÁ, V. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: 2010. ISBN 97-8807-3151-850.

HENDL, J. Přehled statistických metod zpracování dat. Praha: Portál 2004. ISBN 80-7178-820-1.

HENDL, J. Úvod do kvalitativního výzkumu. Praha: Karolinum, 1997. ISBN 80-246-0030-7.

HENDL, J. a kol. Základy matematiky, logiky a statistiky pro sociologii a ostatní společenské vědy v příkladech. Praha: Karolinum, 2021. ISBN 978-80-246-5400-3.

PATTON, M.Q. Qualitative evaluation and research methods. Newbury Park, CA: Sage, 1990. ISBN 978-0803937796.

SKUTIL, M. a kol. Základy pedagogicko-psychologického výzkumu pro studenty učitelství. Praha: Portál, 2011. ISBN 97-8807-3677-787.

Moodle kurz: https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=13899

Sylabus
Poslední úprava: Bc. Veronika Chalupová (19.02.2024)

1. Kinantropologie jako věda o pohybu, metody výzkumu, kvalitativní a kvantitativní výzkum

2. Struktura závěrečné práce, jednotlivé části závěrečné práce

3. Citace, plagiátorství, citační normy, informační zdroje, přístupy do databází

4. Volba tématu/názvu práce, formulace cílů, hypotéz a jejich ověřování, informovaný souhlas, souhlas EK

5. Deskriptivní statistika, prezentace projektů závěrečných prací s reflexí 6. Prezentace projektů závěrečných prací s reflexí.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK