PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Individual tutoring of pupils with special educational needs - OPNS4S033B
Anglický název: Individual tutoring of pupils with special educational needs
Zajišťuje: Katedra speciální pedagogiky (41-KSP)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2020
Semestr: zimní
E-Kredity: 2
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:0/1, Z [HT]
Rozsah za akademický rok: 0 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: PhDr. Lenka Felcmanová, Ph.D.
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace
Poslední úprava: doc. PhDr. PaedDr. Anna Kucharská, Ph.D. (20.07.2020)
Students will provide individual tutoring to pupils with special educational needs (specific learning disabilities etc.) on weekly basis. Subject has a form of student-pupil meeting, tutoring will be focused on agreed subjects (e. g. English). Students will receive supervision on demand from the teacher during the period, group reflection will take place at the end of the period. Students will prepare regular reports from the tutoring describing content and used methods. 1. Individual tutoring – organisation, ethics. 2. Support of motivation for education. 3. Multisensory approach. 4. Support of social emotional skills. 5. Formative feedback.
Literatura
Poslední úprava: doc. PhDr. PaedDr. Anna Kucharská, Ph.D. (20.07.2020)

BEDŘICHOVÁ, Zuzana, Aneta HORKÁ, Vendula KARASOVÁ, Jana LEJDAROVÁ, Pavla POLECHOVÁ, Petra SEDLÁČKOVÁ, Monika SCHWEIDLEROVÁ a Jiří STARÝ. Dobrovolníkův průvodce doučováním v rodinách. Praha: Programy sociální integrace, Člověk v tísni, 2014. ISBN 978-80-87456-54-5.

KENDÍKOVÁ, Jitka. Asistent pedagoga. Praha: Raabe, 2017. ISBN 978-80-7496-349-0.

IBM. Volunteering With Students With Disabilities available at: https://www.ibm.com/volunteers/downloads/trainingmodules/ODC_Vol_Students_Disabilities.pdf

David Mitchell. What Really Works in Special and Inclusive Education.London: Routledge, 2014. ISBN978-0415623230

Studijní opory
Poslední úprava: PaedDr. Eva Marádová, CSc. (13.03.2020)

Studentům jsou k dispozici studijní opory (prezentace přednášek, odkazy na elektronické zdroje, interaktivní úkoly, doplňkové studijní materiály) v prostředí MOODLE dostupné na:

https://dl1.cuni.cz/course/index.php?categoryid=696

Název kurzu:  Individual tutoring of pupils with special educational needs

https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=9119

vstup pro hosty klíčem: akreditace

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK