|
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. Marie Komorná, Ph.D. (12.09.2021)
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. Marie Komorná, Ph.D. (12.09.2021)
Cílem předmětu je osvojit si základní znalosti, intervenční přístupy a strategie ve vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v prostředí inkluzivní školy a v prostředí školy zvláště zřízené pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami. Studenti si osvojí aktuální poznatky speciálně pedagogické diagnostiky, možnosti úprav hodnocení žáků a získají poznatky k postavení speciálního pedagoga na základní nebo střední škole. |
|
||
Poslední úprava: PaedDr. Eva Marádová, CSc. (03.02.2022)
Předmět má 4 kredity dle ECTS, celková časová zátěž studenta odpovídá 88 hodinám. Přímá výuka: · přednášky 24 hodin Příprava: · samostudium odborné literatury 20 hodin · zpracování úkolů a práce se studijními materiály 24 hodin Příprava na zkoušku a zkouška: 20 hodin celkem Výuka bude probíhat prezenční formou. Pokud bude nutné vzhledem k epidemiologické situaci přejít na formu distanční výuky, přihlášení studenti obdrží e-mailem informace týkající se platformy, na níž bude probíhat v rámci kurzu komunikace a kde budou uloženy materiály ke studiu i zadané úkoly. |
|
||
Poslední úprava: prof. PaedDr. Miroslava Bartoňová, Ph.D., mimořádný profesor Univerzity Karlovy (03.09.2023)
BARTOŇOVÁ, M., VÍTKOVÁ, M. et al. Specifika ve vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v inkluzivním prostředí základní školy. Brno: MU, 2013. ISBN 978-80-210-6646-5. HRADILOVÁ, T. a kol. Surdopedie a dospělý věk. Sluchová ztráta v mezilidském kontaktu.Praha: Grada, 2023. ISBN: 978-80-271-3125-9 HÁDKOVÁ, K. Vzdělávání žáků a studentů s kochleárním implantátem. Pedagogická fakulta UK, Praha, 2012. ISBN 978-80-7290-618-5. |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Marie Komorná, Ph.D. (12.09.2021)
Vypracování a prezentace zadaných úkolů a seminární práce. Všechny podklady ke zkoušce musí být odevzdány nejméně 14 dní před termínem zkoušky. |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Marie Komorná, Ph.D. (12.09.2021)
1. Školní věk jedince s postižením, variabilita vývoje žáka se zdravotním postižením, zdravotním znevýhodněním či sociálním znevýhodněním ve školním věku; 2. Projevy znevýhodnění ve školním prostředí, odlišnost v běžném školním prostředí – akceptace, nonakceptace; 3. Speciální vzdělávací potřeby, jejich identifikace a variabilita; 4. Školský systém v ČR, volba vzdělávací cesty žáků se SVP; 5. Stav českého školství z hlediska inkluze žáků se speciálními vzdělávacími potřebami; 6. Současná školská legislativa; 7. Systém tříd a škol zřízených pro žáky a studenty se SVP; 8. Speciální didaktické pomůcky, technické pomůcky, vybavení učeben; 9. Příprava dítěte s postižením na školu, školní zralost, nástup školní docházky, možnosti odkladů. |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Marie Komorná, Ph.D. (12.09.2021)
Předmět je zakončený zkouškou dle zadaných tematických okruhů. Všechny podklady ke zkoušce musí být odevzdány nejméně 14 dní před termínem zkoušky. |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Marie Komorná, Ph.D. (10.09.2022)
Studentům jsou k dispozici studijní opory (prezentace přednášek, odkazy na elektronické zdroje, interaktivní úkoly, doplňkové studijní materiály) v prostředí MOODLE dostupné na: https://dl1.cuni.cz/course/index.php?categoryid=696 Název kurzu: Problematika školního věku v SPPG https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=7574 |