PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Early Childhood Assessment - OPNS3S137B
Anglický název: Early Childhood Assessment
Zajišťuje: Katedra speciální pedagogiky (41-KSP)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2021
Semestr: zimní
E-Kredity: 6
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:1/1, Z [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: angličtina
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: prof. PaedDr. Miroslava Bartoňová, Ph.D., mimořádný profesor Univerzity Karlovy
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace - angličtina
Poslední úprava: PaedDr. Eva Marádová, CSc. (07.09.2021)
Aim of the subject is to provide information on process of gathering information about a child´s development and using the information to plan educational activities. Students will learn about different methods and procedures of child´s development evaluation. They will compare different approachesto assessment of schoolreadiness. They will also learn how to plan individualised support for child or group of children.
Literatura - angličtina
Poslední úprava: PaedDr. Eva Marádová, CSc. (07.09.2021)

Sue C. Wortham, Belinda J. Hardin. Assessment in Early ChildhoodEducation. 8th edition. Pearson. 2019

Catherine E. Snow and Susan B. Van Hemel, eds. Early ChildhoodAssessment: Why, What, and How.  TheNationalAcademiesPress, 2008.

Judy R. Jablon, Amy Laura Dombro&Margo L. Dichtelmiller. ThePowerofObservation: BirththroughEight (2ndedition) TeachingStrategies Inc., 2007.

Stacie G. Goffin,Valora WashingtonReadyor Not: Leadership Choices in Early Care and Education(Early ChildhoodEducationSeries). TeachersCollegePress, 2007.

Sylabus - angličtina
Poslední úprava: PaedDr. Eva Marádová, CSc. (07.09.2021)

Topics

  1. Assessment methods and procedures suitable for early childhood assessment
  2. Dynamic assessment
  3. Assessment of growth in developmental areas: cognitive, physical/motor, language, social-emotional.
  4. Identification of children who may need additional support and selection of intervention or support services.
  5. Planning of individualized support for a child or for a group of children that are at the same stage of development. 
  6. Communication between educators and parents or families and collaboration on a strategy to support child.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK