PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Oborová praxe surdopedická - OPNS1S157B
Anglický název: Special Educational Practice in Surdopedy I.
Zajišťuje: Katedra speciální pedagogiky (41-KSP)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2020
Semestr: letní
E-Kredity: 6
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/6, Z [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Je zajišťováno předmětem: OPNO1S114A
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: doc. PhDr. Kateřina Hádková, Ph.D.
Korekvizity : OPNS1S154B, OPNS1S155B
Prerekvizity : OPNS1S148B
Je prerekvizitou pro: OPNS1S162B
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Poslední úprava: PhDr. Miroslava Kotvová, Ph.D. (01.02.2020)
Předmět oborová praxe surdopedická vede studenty k praktickému využití znalostí získaných ve studijních předmětech. Zaměřena na specifickou problematiku žáků se sluchovým postižením ve školním věku. Probíhá pod supervizí zvoleného pracoviště a garanta oborové praxe. Student se spolupodílí na vzdělávacím procesu žáků se sluchovým postižením. Je schopen interpretovat a obhájit zvolené postupy, metody, posloupnost, jenž v praxi aplikoval. Své působení, závěry z praxe prezentuje formou, která je předem stanovena.
Cíl předmětu
Poslední úprava: PhDr. Miroslava Kotvová, Ph.D. (01.02.2018)

-       ověřit si již získané teoretické i praktické poznatky ze studia problematiky osob se sluchovým postižením (Surdopedie I.,II.,III.) v praxi

-       dokázat modifikovat svoji činnost v souladu se specifiky pedagogické činnosti zaměřené na osoby se sluchovým postižením ve školním věku

-       prokázat analytický a komparační přístup k různým diagnostickým, poradenským a vzdělávacím činnostem v oblasti intervence poskytované dětem a žákům se sluchovým postižením

Literatura
Poslední úprava: PhDr. Miroslava Kotvová, Ph.D. (31.01.2018)

BARTOŇOVÁ, M., PIPEKOVÁ, J. Manuál pro pedagogickou praxi: teorie a praxe. Brno: Masarykova univerzita, 2011. ISBN 978-80-210-5497-4.

BENDOVÁ, P. a kol. Kompenzační pomůcky pro osoby se specifickými potřebami. Olomouc: Univerzita Palackého 2006. ISBN 80-244-1436-8.

ČÁP, J., MAREŠ, J. Psychologie pro učitele. Praha: Portál 2007. ISBN 978-80-7367-273-7.

SLOWÍK, J. Komunikace s lidmi s postižením. Praha: Portál 2010. ISBN 978-80-7367-691-9.

MAREŠ, J., KŘIVOHLAVÝ, J. Komunikace ve škole. Brno: Masarykova univerzita 1995. ISBN 80-210-1070-3.

NELEŠOVSKÁ, A., SVOBODOVÁ, J. Pedagogická praxe : Praktická příručka určená studentům prezenčního studia oboru učitelství pro I. st. ZŠ. Olomouc: Univerzita Palackého 2000. ISBN 80-244-0171-1.

Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: PhDr. Miroslava Kotvová, Ph.D. (01.02.2018)

- aktivní účast na praxi v požadovaném hodinovém rozsahu

- předložení písemných materiálů z praxe (rozsah a obsah dokumentace v rozsahu 5 - 10 normostran bude upřesněn na úvodní hodině)

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK