|
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Kateřina Králová, Ph.D. (04.02.2022)
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Kateřina Králová, Ph.D. (04.02.2022)
Studující rozvíjejí své dovednosti plánovat, realizovat a hodnotit výuku. Tyto dovednosti doloží prostřednictvím svého didaktického portfolia a odborné argumentace. |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Kateřina Králová, Ph.D. (04.02.2022)
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Kateřina Králová, Ph.D. (04.02.2022)
Kyriacou, C. (2012). Klíčové dovednosti učitele: cesty k lepšímu vyučování (Vyd. 4). Praha: Portál. Musil, R. (2014). Pedagogika pro střední pedagogické školy. Praha: Informatorium. Národní ústav pro vzdělávání: Rámcové vzdělávací programy [Online]. (2019). Retrieved from http://www.nuv.cz/t/rvp Petty, G. (2013). Moderní vyučování (6., rozš. a přeprac. vyd.). Praha: Portál. Skalková, J. (2007). Obecná didaktika: vyučovací proces, učivo a jeho výběr, metody, organizační formy vyučování. Praha: Grada. Stodůlková, E., & Zapletalová, E. (2015). Pedagogika pro střední školy (Druhé, aktualizované a rozšířené vydání). Beroun: Machart. Šeďová, K., Švaříček, R., & Šalamounová, Z. (2012). Komunikace ve školní třídě. Praha: Portál. Vališová, A., Kasíková, H., & Bureš, M. (2011). Pedagogika pro učitele (2., rozš. a aktualiz. vyd). Praha: Grada. Zormanová, L. (2014). Obecná didaktika: pro studium a praxi. Praha: Grada. |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Kateřina Králová, Ph.D. (04.02.2022)
1. Úloha motivace ve výuce pedagogických předmětů, aktivizace učení žáků. 2. Modely výuky, transmisivní a konstruktivistické vyučování pedagogických témat. 3. Formy a metody výuky pedagogiky, efektivní výukové strategie. 4. Kognitivní a afektivní cíle ve výuce pedagogických předmětů. Hodnocení výsledků učení žáků, zpětná vazba a formativní hodnocení. 5. Plánování vyučovací hodiny, didaktická analýza učiva vybraného tématu z oblasti úvodu do pedagogiky. Modelová výuka a její reflexe. 6. Plánování vyučovací hodiny, didaktická analýza učiva vybraného tématu z oblasti pedagogiky volného času. Modelová výuka a její reflexe. 7. Plánování vyučovací hodiny, didaktická analýza učiva vybraného tématu z oblasti předškolní pedagogiky. Modelová výuka a její reflexe. 8. Plánování vyučovací hodiny, didaktická analýza učiva vybraného tématu z oblasti speciální pedagogiky. Modelová výuka a její reflexe. 9. Plánování vyučovací hodiny, didaktická analýza učiva vybraného tématu z oblasti dějin pedagogiky. Modelová výuka a její reflexe. 10. Reflexe a hodnocení příprav na vyučovací hodiny, systematické uspořádání a evaluace materiálů v didaktickém portfoliu. |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Zbyněk Zicha, Ph.D. (30.01.2024)
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. Zbyněk Zicha, Ph.D. (01.03.2024)
On-line studijní opora: https://dl1.cuni.cz/enrol/index.php?id=7984 Heslo pro hosty: akredkpg19 https://pedfuk.padlet.org/zicha/didaktika-pedagogiky-ii-acbwmgrnl4ab6ig9 |