Poslední úprava: PhDr. Michal Zvírotský, Ph.D. (30.05.2020)
Předmět vytváří podmínky pro vysoce reflektovanou četbu náročných odborných textů, které se vztahují k problematice výchovy a vzdělávání. Studenti si vyberou z předložené nabídky titulů publikace, které samostatně prostudují a pořídí z nich výpisky. Předpokládá se důkladné porozumění přečtenému textu a z toho plynoucí schopnost diskutovat o studované problematice.
Cílem předmětu je vést studenty k reflektované četbě zásadních publikací a ke sdílení získaných poznatků.
Obsahové vymezení:
1. Kontrolovaná četba - pojetí, cíle, organizace.
2. Zásady četby a pořizování výpisků, konspektování.
3. Volba literatury ke studiu, konzultace.
4. Závěrečné kolokvium.
Literatura
Poslední úprava: PhDr. Michal Zvírotský, Ph.D. (30.05.2020)
ARENDTOVÁ, H. (2011). O násilí (3. vyd). Praha: OIKOYMENH.
PAYNE, J. (2005). Odkud zlo?: O nezkrotnosti čili slabosti lidské vůle. Praha: Triton.
PONĚŠICKÝ, J. (2010). Agrese, násilí a psychologie moci: v životě i v procesu psychoterapie. Triton, Praha.
ZIMBARDO, P. G. (2014). Luciferův efekt: jak se z dobrých lidí stávají lidé zlí. Praha: Academia.
ŽIŽEK, S. (2013). Násilí. V Praze: Rybka Publishers.
Studijní opory
Poslední úprava: PhDr. Michal Zvírotský, Ph.D. (30.05.2020)