PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Praktikum pedagogického výzkumu - OPNQ3P106B
Anglický název: Practicum of Educational Research
Zajišťuje: Katedra pedagogiky (41-KPG)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2021
Semestr: zimní
E-Kredity: 2
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:0/1, Z [HT]
Rozsah za akademický rok: 0 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: prof. RNDr. PhDr. Hana Voňková, Ph.D. et Ph.D.
Prerekvizity : OPNQ3P014A
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace
Poslední úprava: PhDr. Michal Zvírotský, Ph.D. (30.05.2020)
V rámci předmětu se studenti podílí na realizaci výzkumu aktuálních témat v pedagogice. Studenti tak mají příležitost nejen aplikovat své již dříve nabyté znalosti a dovednosti v oblasti výzkumné činnosti, ale též tyto znalosti a dovednosti dále prohloubit skrze zkušenost s vypracováním dílčích vědeckých projektů pod vedením vyučujícího/vyučujících. Cílem předmětu je vybavit studenty nezbytnými znalostmi a dovednostmi, které jim umožní samostatně provádět (empirický) pedagogický výzkum a následně své výsledky publikovat v (mezinárodních) recenzovaných časopisech. Obsahové vymezení: 1. Plánování výzkumných projektů. 2. Podávání grantových projektů, tvorba podkladů pro výzkumný projekt. 3. Přehled pedagogických časopisů: elektronické databáze pro vyhledávání zdrojů a práce s nimi; studium zahraniční odborné literatury; přehledové studie a jejich tvorba. 4. Realizace výzkumu: problematika výběru participantů, sběr dat, etika v pedagogickém výzkumu, analýza a interpretace dat. 5. Psaní odborného článku či výzkumné zprávy. 6. Publikování v odborné periodické literatuře: výběr tematicky vhodných časopisů; citační normy a korektní odkazování, recenzní řízení v odborných časopisech.
Literatura
Poslední úprava: PhDr. Michal Zvírotský, Ph.D. (30.05.2020)
Gavora, P. (2010). Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido.
Gay, L.R., & Mills, G.E. (2018). Educational Research: Competencies for Analysis and Application. New York: Pearson
Chráska, M. (2016). Metody pedagogického výzkumu. Praha: Grada.
Pelikán, J. (2011). Základy empirického výzkumu pedagogických jevů. Praha: Karolinum.
Shults, K.S., Whitney, D.J., & Zickar, M.J. (2014). Measurement Theory in Action: Case Studies and Exercises. New York: Routledge.
Švaříček, R., & Šeďová, K. (2007). Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál.
České recenzované pedagogické časopisy - Pedagogika, Pedagogická orientace, Orbis Scholae, Studia paedagogica, New Educational Review atd.
Impaktované pedagogické časopisy - Educational Researcher, American Educational Research Journal, Journal of Research on Educational Effectiveness atd.
Studijní opory
Poslední úprava: PhDr. Michal Zvírotský, Ph.D. (30.05.2020)

On-line studijní opora: https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=7991

Heslo: akredkpg19

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK