PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Didaktika pedagogických věd III - OPNQ3P035A
Anglický název: Didactics of Educational Sciences III
Zajišťuje: Katedra pedagogiky (41-KPG)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2021
Semestr: zimní
E-Kredity: 3
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:1/1, Zk [HT]
Rozsah za akademický rok: 0 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: Ing. Karolina Duschinská, Ph.D.
Prerekvizity : OPNQ3P026A
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace
Poslední úprava: PhDr. Michal Zvírotský, Ph.D. (23.05.2020)
Předmět dále kultivuje didaktické myšlení a didaktické dovedností. Je zaměřen na problematiku tvorby tematických plánů a analýzy školního vzdělávacího programu v oblasti výuky pedagogických věd, poukazuje na širší kontext výuky. Cíl: Studující prokáží dovednost plánovat výuku pedagogických předmětů, doloží modelové tematické plány, analyzují ŠVP, prokáží znalosti možností spolupráce školy s externími subjekty v ČR i v zahraničí. Obsahové vymezení: 1. Metodika tvorby tematických plánů učiva. 2. Analýza školního vzdělávacího programu, praktické ukázky. 3. Analýza potřeb školy, modelové ukázky a reflexe. 4. Plánování vzdělávacích a výchovných aktivit. 5. Hodnocení kvality a efektivity vzdělávání. 6. Vzdělávací obsah pedagogických předmětů, klíčové kompetence a průřezová témata. 7. Výuka aktuálních společenských témat, spolupráce školy s externími vzdělávacími institucemi. 8. Aktualizace vzdělávacích obsahů, modelové ukázky a reflexe. 9. Pedagogické vědy v kurikulu škol v zahraničí, vybrané ukázky. 10. Možnosti zahraniční spolupráce, eTwinning a mobility
Literatura
Poslední úprava: PhDr. Michal Zvírotský, Ph.D. (23.05.2020)

Kyriacou, C. (2012). Klíčové dovednosti učitele: cesty k lepšímu vyučování (Vyd. 4). Praha: Portál.

Musil, R. (2014). Pedagogika pro střední pedagogické školy. Praha: Informatorium.

Národní ústav pro vzdělávání: Rámcové vzdělávací programy [Online]. (2019). Retrieved from http://www.nuv.cz/t/rvp

Petty, G. (2013). Moderní vyučování (6., rozš. a přeprac. vyd.). Praha: Portál.

Skalková, J. (2007). Obecná didaktika: vyučovací proces, učivo a jeho výběr, metody, organizační formy vyučování. Praha: Grada.

Stodůlková, E., & Zapletalová, E. (2015). Pedagogika pro střední školy (Druhé, aktualizované a rozšířené vydání). Beroun: Machart.

Šeďová, K., Švaříček, R., & Šalamounová, Z. (2012). Komunikace ve školní třídě. Praha: Portál.

Vališová, A., Kasíková, H., & Bureš, M. (2011). Pedagogika pro učitele (2., rozš. a aktualiz. vyd). Praha: Grada.

Zormanová, L. (2014). Obecná didaktika: pro studium a praxi. Praha: Grada.

Studijní opory
Poslední úprava: PhDr. Michal Zvírotský, Ph.D. (23.05.2020)

On-line studijní opora: https://dl1.cuni.cz/enrol/index.php?id=7997

Heslo pro hosty: akredkpg19

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK