PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Souvislá praxe ze sociální pedagogiky II s reflexí - OPNQ3P033A
Anglický název: Practice on Social Pedagogy with Reflection II
Zajišťuje: Katedra pedagogiky (41-KPG)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2021
Semestr: zimní
E-Kredity: 4
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:0/1, Z [HT]
Rozsah za akademický rok: 24 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: PhDr. Jana Kočí, Ph.D.
Prerekvizity : OPNQ3P025A
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace
Poslední úprava: PhDr. Michal Zvírotský, Ph.D. (23.05.2020)
Předmět studenty seznamuje s různými institucemi, v nichž může být realizována odborná činnost sociálního pedagoga, resp. sociálního pracovníka. Následně studenti realizují svou praxi ve vybraném zařízení zaměřeném na výchovu a vzdělávání, resp. sociální služby pro dospělé a staré občany. Vycházejí při tom z teoretických poznatků získaných během předchozího studia a dosavadních zkušeností. Zpracovávají portfolio obsahující cíle jejich praxe, popis instituce a podrobný popis a reflexi jejich pedagogické činnosti. Jejich pedagogická činnost je následně reflektována. Cíl předmětu: Studující využije dosavadních poznatků a dovedností k realizaci vlastní pedagogické činnosti, v průběhu observační části praxe ve škole či zařízení zaznamená a analyzuje vzdělávací a výchovné situace, navrhuje alternativní způsoby řešení praktických situací, vše zaznamenává do portfolia, které je reflektováno. Obsahové vymezení: 1. Příprava na praxi - výběr instituce, stanovování cílů a časového plánu - příklady institucí: instituce pro vzdělávání dospělých a starých osob, rezidentní zařízení pro seniory, denní stacionáře apod. 2. Konání praxe - rozsah praxe na vybrané instituci: min. 20 hodin, zpracovávání portfolií. 3. Rozbor praxe - prezentace aktivit studentů na závěrečné reflexi, rozbor pedagogické činnosti studentů, doporučení pro další pedagogickou praxi.
Literatura
Poslední úprava: PhDr. Michal Zvírotský, Ph.D. (30.05.2020)

ČAPEK, R. (2001).  Pedagogická praxe pro studenty : (od hospitace k souvislé praxi). Hradec Králové: Gaudeamus.

NELEŠOVSKÁ, A., SVOBODOVÁ, J. (2000).  Pedagogická praxe: praktická příručka určená studentům prezenčního studia oboru učitelství pro 1. st. ZŠ. Olomouc: Univerzita Palackého.

PODLAHOVÁ, L. (1998).  Pedagogická praxe: (průvodce pro současné studenty a budoucí učitele). Olomouc: Univerzita Palackého.

Rámcový vzdělávací program: www.vuppraha.cz/index.php?op=sections&sid=1

Nový školský zákon (1.1.2005): http://www.msmt.cz/vzdelavani/novy-skolsky-zakon
Zákon o pedagogických pracovnících: http://www.msmt.cz/dokumenty/zakon-o-pedagogickych-pracovnicich

Studijní opory
Poslední úprava: PhDr. Michal Zvírotský, Ph.D. (30.05.2020)

On-line studijní opora na adrese: https://dl2.cuni.cz/enrol/index.php?id=2842

Heslo pro hosty: akredkpg19

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK