PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Didaktika sociální pedagogiky a sociální práce III - OPNQ3P032A
Anglický název: Didactics of Social Pedagogy and Social Work III
Zajišťuje: Katedra pedagogiky (41-KPG)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2021
Semestr: zimní
E-Kredity: 3
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:1/1, KZ [HT]
Rozsah za akademický rok: 0 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: PhDr. Veronika Blažková, Ph.D.
PhDr. Jana Kočí, Ph.D.
Prerekvizity : OPNQ3P023A
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace
Poslední úprava: PhDr. Michal Zvírotský, Ph.D. (23.05.2020)
Předmět umožňuje rozvoj didaktického myšlení a didaktických dovedností ve specifické oblasti sociální pedagogiky a sociální práce. Je zaměřen na podrobnou didaktickou analýzu vybraných témat sociální pedagogiky a sociální práce a na plánování, modelovou realizaci a reflexi výuky těchto témat. Cíl předmětu: Studující rozvíjejí své dovednosti plánovat, realizovat a hodnotit výuku sociální pedagogiky a sociální práce. Tyto dovednosti doloží prostřednictvím svého didaktického portfolia a odborné argumentace. Obsahové vymezení: 1. Úloha motivace ve výuce sociální pedagogiky a sociální práce, aktivizace učení žáků. 2. Modely výuky, transmisivní a konstruktivistické vyučování pedagogických témat. 3. Formy a metody výuky sociální pedagogiky a sociální práce, efektivní výukové strategie. 4. Kognitivní a afektivní cíle ve výuce pedagogických předmětů. Hodnocení výsledků učení žáků, zpětná vazba a formativní hodnocení. 5. Plánování vyučovací hodiny, didaktická analýza učiva vybraného tématu z oblasti sociální pedagogiky nebo sociální práce. Modelová výuka a její reflexe. 6. Reflexe a hodnocení příprav na vyučovací hodiny, systematické uspořádání a evaluace materiálů v didaktickém portfoliu.
Literatura
Poslední úprava: PhDr. Michal Zvírotský, Ph.D. (23.05.2020)

Elichová, M. (ed.). (2017). Sociální práce: Aktuální otázky. Praha: Grada Publishing.

Gillernová, I., Krejčová, L. (eds.). (2012). Sociální dovednosti ve škole. Praha: Grada Publishing.

Gulová, L. (2011). Sociální práce pro pedagogické obory. Praha: Grada Publishing.

Kosíková, V. (2011). Psychologie ve vzdělávání a její psychodidaktické aspekty. Praha: Grada Publishing.

Kraus, B. (2008). Základy sociální pedagogiky. Praha: Portál.

Lukášová, H. (2010). Kvalita života dětí a didaktika. Praha: Portál.

Skarupská, H. (2006). Didaktika sociální práce. Olomouc: Vydavatelství UP Olomouc.

Valenta, J. (2014). Didaktika osobnostní a sociální výchovy. Praha: Grada Publishing.

Veteška, J., Tureckiová, M. (2008). Kompetence ve vzdělávání. Praha: Grada Publishing.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK