V rámci předmětu se budou diskutovat názory autorů Felixe Kleina, Georga Polyi, Hanse Freudenthala, Imre Lakatosa a dalších autorů, týkající se didaktiky matematiky.
Poslední úprava: STEHLIKO (27.10.2019)
The course will be based on the views of authors Felix Klein, George Polya, Hans Freudenthal, Imre Lakatos and others, on the didactics of mathematics.
Literatura
Poslední úprava: STEHLIKO (27.10.2019)
Freudenthal, H. (1972): Mathematics as an Educational Task, Springer.
Klein, F. (1908): Elementary Mathematics from an Advanced Standpoint.
Lakatos, I. (1972): Proofs and Refutations.
Polya, G. Mathematical Discovery: On Understanding, Learning, and Teaching Problem Solving.
Sylabus
Poslední úprava: STEHLIKO (27.10.2019)
Postupně se budou referovat vybrané kapitoly z děl uvedených v seznamu literatury.
Začneme prací Polya, G. Mathematical Discovery: On Understanding, Learning, and
Teaching Problem Solving a budeme diskutovat pojem heuristiky.
Jako druhé dílo budeme probírat Lakatos, I. (1972): Proofs and Refutations
a soustředíme se na tvorbu pojmů a definic.
Jako třetí dílo budeme diskutovat knihu Freudenthal, H. (1972): Mathematics as an
Educational Task, z hlediska vztahu matematiky a reálného světa.
Na závěr se vrátíme do minulosti didaktiky matematiky ke knize Klein, F. (1908):
Elementary Mathematics from an Advanced Standpoint.
Podmínky zakončení předmětu -
Poslední úprava: STEHLIKO (27.10.2019)
Dvoutřetinová účast a vypracování referátu na některé z probíraných témat.
Poslední úprava: prof. RNDr. Naďa Vondrová, Ph.D. (14.09.2020)