Poslední úprava: PhDr. Daniel Tocháček (07.11.2022)
V předmětu Oborová praxe 3 s reflexí je hlavní pozornost věnována výuce předmětů odborného zaměření na IT a využití IT ve výuce ostatních vyučovacích předmětů a v práci žáků na základních a středních školách. V předmětu je zaměřena pozornost i na realizaci a uplatnění didaktických dovedností ve své specializaci, na možnosti poznávání a rozvoje různých stránek osobnosti žáků, studující praktikují ve výuce a seznamují se školou jako celkem, její atmosférou, sociálními vztahy, způsobem řízení. Studenti mají také pochopit, jak výše uvedené oblasti ovlivňují výchovně vzdělávací práci školy a její výsledky. • realizace výuky a výchovně vzdělávacích aktivit. • náslechy u zkušených učitelů, rozvoj schopnosti pozorovat výuku s akcentem na práci žáků a učitele • rozvíjení schopností provádět pedagogicko-psychologickou didaktickou analýzu pozorovaných jevů a didaktických situací ve výuce • rozbor hospitační činnosti, analýza pozorovaných jevů a didaktických situací ve výuce, pedagogicko-psychologická a didaktická analýza
Poslední úprava: PhDr. Daniel Tocháček (07.11.2022)
In the study subject / course Practice 3 with reflection, the main attention is paid to the teaching of subjects with a professional focus on IT and the use of IT in the teaching of other subjects and in the work of pupils in primary and secondary schools. In the subject, attention is also focused on the implementation and application of didactic skills in their specialization, on the possibilities of learning and developing different sides of the pupils' personality, students practice in teaching and get to know the school as a whole, its atmosphere, social relations, management style. Students should also understand how the above-mentioned areas influence the educational work of the school and its results. • implementation of teaching and educational activities. • listening to experienced teachers, developing the ability to observe teaching with an emphasis on the work of pupils and the teacher • developing the ability to perform pedagogical-psychological didactic analysis of observed phenomena and didactic situations in teaching • analysis of hospital activities, analysis of observed phenomena and didactic situations in teaching, pedagogical-psychological and didactic analysis
Deskriptory
Poslední úprava: PhDr. Daniel Tocháček (08.09.2022)
Příprava na výuku
Doba očekávané přípravy na 1 hodinu přednášky – 0 minut
Doba očekávané přípravy na 1 cvičení – 60 minut
Doba očekávané přípravy na 1 hodinu praxe – 120 hodin
Samostudium literatury (za semestr) – 10 hodin
Práce se studijními materiály (za semestr) – 5 hodin
Plnění průběžných úkolů (za semestr) – 20 hodin
Plnění předmětu
Seminární práce – 0 hodin
Příprava na zápočet – 2 hodin
Příprava na zkoušku a zkouška – 0 hodin
Literatura
Poslední úprava: PhDr. Daniel Tocháček (08.09.2022)
ČAPEK, R. Pedagogická praxe pro studenty: (od hospitace k souvislé praxi). Hradec Králové: Gaudeamus, 2001. ISBN 80-7041-412-X. Pedagogická praxe: metodické pokyny. Plzeň: Západočeská univerzita, Pedagogická fakulta, 2000. ISBN 80-7082-659-2. PODLAHOVÁ, L. Pedagogická praxe: průvodce pro současné studenty a budoucí učitele. Olomouc: Univerzita Palackého, 1998. ISBN 80-7076-793-7.
SILBERMAN, M. 101 metod pro aktivní výcvik a vyučování. Praha: Portál, 1997.
Sylabus
Poslední úprava: PhDr. Daniel Tocháček (08.09.2022)
Podklady, směrnice a instrukce
Realizace a reflexe praxe
Vyhodnocení praxe, zápočet
Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: PhDr. Daniel Tocháček (07.11.2022)
Pro získání zápočtu je třeba odevzdat níže uvedené vyplněné a potvrzené materiály. Bez jejich odevzdání není možné zápočet udělit!
Doporučený počet realizovaných výukových jednotek, popř. ekvivalentních aktivit (přičemž jednou hodinou se myslí 1 výuková jednotka v rozsahu 45 min.) = 12 za každý obor Minimální počet realizovaných výukových jednotek, popř. ekvivalentních aktivit (přičemž jednou hodinou se myslí 1 výuková jednotka v rozsahu 45 min.) = 10
Dokumenty, prosím, připojte jako řešení tohoto úkolu v libovolném vhodném formátu, který umožní garantovi praxe jejich prostudování a efektivní vyhodnocení. Preferovaná je libovolná vhodná elektronická varianta dokumentů ve standardních dokumentových a obrázkových formátech pro lokální uložení (doc/docx/odt/pdf; jpg/png/gif), nebo v podobě cloudového sdíleného souboru (skrze aplikace Google nebo Office 365/One Drive či přes hypertextový odkaz).
Termín odevzdání: 8.1.2023, 23:59 hod.
K zápočtu je třeba odevzdat:
a) Doporučení pro udělení zápočtu - vyplňuje při nebo po realizaci praxe fakultní učitel na škole, kde je konána praxe optimálně při nebo po finální reflektivní rozpravě.
b) Evidence docházky - vyplňuje studující v průběhu nebo po skončení praxe a potvrzuje studujícímu fakultní učitel nebo zástupce školy, na které je konána praxe
c) Potvrzení praxe - vyplňuje v průběhu nebo po skončení praxe a potvrzuje studujícímu fakultní učitel nebo zástupce školy, na které je konána praxe - jde o variantní dokument, který není třeba odevzdávat, je-li dodán dokument b) Evidence docházky
d) Přípravy k realizovaným výukovým jednotkám - vyplňuje studující v průběhu praxe - povinně je třeba odevzdat přípravy ke všem realizovaným výukovým jednotkám, popř. ekvivalentním aktivitám, tj. minimálně 10 příprav v libovolném vhodném formátu, který umožní garantovi praxe jejich prostudování a efektivní vyhodnocení. V případě potřeby lze (nepovinně) využít standardizovaný dokument, který je dostupný ke stažení v sekci "Realizace a reflexe praxe" tohoto GC.
e) Potvrzení o absolvování on-line kurzu Proškolení studentů před pedagogickými praxemi v LMS Moodle - generuje se přímo v Moodle kurzu (není třeba odevzdávat, bylo-li již odevzdáno v náslechové praxi v ZS)
+) Elektronický formulář "Oborová praxe 3 s reflexí ZS 2022/23 - podrobnosti praxe" - Po výběru školy a sjednání praxe na dané škole nahlašte, prosím, co možná nejdříve garantovi praxe detaily Vaší praxe, a to prostřednictvím on-line formuláře dostupného v tomto kurzu GC v úkolu nazvaném "Nahlášení detailů praxe".
Není podmínkou pro získání zápočtu: +) Dohodu o provedení práce (pro fakultního učitele) - dokument "Dohoda 2021 – VVP" vyplňuje v průběhu nebo po skončení praxe a potvrzuje fakultní učitel, kterému následně bude vyplacena odměna za realizaci maximálně 12rozborových hodin - dodání tohoto dokumentu není podmínkou pro získání zápočtu, ale je podmínkou pro vyplacení odměny fakultnímu učiteli.
Pro získání zápočtu je stanoven 1 termín a vymezen 1 pokus (nedohodne-li se vyučující prokazatelně v konkrétním případě se studujícím jinak).
Studijní opory
Poslední úprava: PhDr. Daniel Tocháček (07.11.2022)
Odkaz na studijní opory:
Google Classroom kurz s názvem "Oborová praxe 3 s reflexí ZS 2022/2023" (https://classroom.google.com/c/NTUyMDk1ODAwNTI0?cjc=ublfjbn)
Údaje potřebné pro vstup do kurzu budou zde v SIS k dispozici do 1. týdne semestru, vyučující je sdělí studujícím na prvním výukovém setkání a v případě potřeby je možné je získat při osobní konzultaci na PedF UK v konzultačních hodinách vyučujícího nebo o ně mohou řádně do kurzu zapsaní studenti požádat vyučujícího e-mailem.