PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Kolaborativní internetové projekty ve vzdělávání - OPNI3I102C
Anglický název: Collaborative internet network projects in education
Zajišťuje: Katedra informačních technologií a technické výchovy (41-KITTV)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2020
Semestr: zimní
E-Kredity: 3
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:0/1, Z [HT]
Rozsah za akademický rok: 0 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: doc. RNDr. Miroslava Černochová, CSc.
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace
Poslední úprava: doc. RNDr. Miroslava Černochová, CSc. (29.08.2019)
Dovednost spolupracovat je jednou z významných kompetencí, na kterou se školní vzdělávání zaměřuje. Předmět je věnování otázkám rozvoje této dovednosti žáků prostřednictvím zapojení do kolaborativních internetových projektů. Evropská unie podporuje mezinárodní spolupráci škol, v nichž se využívají možnosti digitálních technologií. Cílem kurzu je seznámit jednak s vybranými ukázkami takových projektů, vyhodnotit jejich didaktický význam z různých perspektiv, jednak s možnostmi, jak učitelé mohou připravit kolaborativní internetový projekt a podat žádost o takový projekt a jak se se žáky zapojit do mezinárodní spolupráce. Předmět se zaměří na tato témata: (1) Pojem kolaborativní internetové projekty. Historie zavádění (mezinárodních, národních, regionálních) kolaborativních internetových projektů do školního vzdělávání. (2) Ukázky a analýza vybraných projektů. Vyhodnocení zkušeností. (eTwinning aj). Sítě podporující kolaboraci prostřednictvím internetu. (3) Možnosti a metodika podávání žádostí o kolaborativní internetové projekty.
Literatura
Poslední úprava: doc. RNDr. Miroslava Černochová, CSc. (13.12.2019)

BRDIČKA, B. (2003) Role internetu ve vzdělávání. Studijní materiál pro učitele snažící se uplatnit moderní technologie ve vzdělávání. AISIS : Kladno, 2003.

EC. ERASMUS+. Platforms and Networks. https://ec.europa.eu/programmes/erasmus-plus/resources/platforms-networks_en

EC (2018) Networks for learning and development across school education. Guiding principles for policy development on the use of networks in school education systems. EUROPEAN COMMISSION, Directorate-General Education, Youth, Sport and Culture Schools and multilingualism. Brussels, 2018.

eTwinning. https://www.etwinning.net/cz/pub/index.htm

European SchoolNet. http://www.eun.org/

European Schoolnet – DZS. https://www.dzs.cz/cz/eun/eun-academy/

SchoolEducationGateway. https://www.schooleducationgateway.eu/cz/pub/opportunities.htm

The UNESCO Associated Schools Network (ASPnet). https://aspnet.unesco.org/en-us/Pages/About_the_network.aspx. https://aspnet.unesco.org/en-us

Studijní opory
Poslední úprava: PaedDr. Eva Battistová (09.01.2020)

https://moodle.it.pedf.cuni.cz/course/view.php?id=1920

přístup pro hosta s heslem: akreditace

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK