PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Technologická prostředí pro podporu výuky - OPNI3I041A
Anglický název: Technological environments for the teaching support
Zajišťuje: Katedra informačních technologií a technické výchovy (41-KITTV)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2021
Semestr: letní
E-Kredity: 3
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/1, KZ [HT]
Rozsah za akademický rok: 0 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: PhDr. Tomáš Jeřábek, Ph.D.
Prerekvizity : OPNI3Q031A
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace
Poslední úprava: PhDr. Tomáš Jeřábek, Ph.D. (11.09.2019)
Cílem předmětu Technologická prostředí pro podporu výuky je docílit u studentů získání teoretických znalostí a praktických kompetencí pro práci se specifickými technologickými prostředími pro podporu výuky, a to z hlediska využití daných prostředí i jejich implementace a administrace. Obsahově se předmět zaměřuje na prostředí LMS, VLE a MUVE, prostředí virtuální a rozšířené reality, educastingové systémy a komplexní systémy využívající cloudové služby pro podporu sdílení a spolupráce dat a aplikací v rámci struktury vzdělávací instituce. Výuka směřuje k poznání a pochopení principů a didaktických možností daných technologických prostředí v rámci mobilních, webových i desktopových platforem s přihlédnutím k současným možnostem vzdělávacích institucí i k předpokládanému vývoji v oblasti ICT v oblasti školství.
Literatura
Poslední úprava: PhDr. Tomáš Jeřábek, Ph.D. (11.09.2019)
  • BONK, C. J. et al. MOOCs and Open Education Around the World. Routledge, 2015.
  • BUCHNER, A. Moodle 3 Administration: Third Edition. 3rd Edition. Packt Publishing, 2016. ISBN 1783289716.
  • JEŘÁBEK, T. Rozšířená realita ve vzdělávání. Univerzita Karlova v Praze - Pedagogická fakulta, 2015, 1. Vydání. ISBN 978-80-7290-829-5.
  • SAVIN-BADEN, M. A  Practical  Guide  to  Using  Second  Life  in  Higher  Education. Open University  Press, 2010. ISBN 978-0335242146.
  • VELTE, J., VELTE, A., ELSENPETER, R. CloudComputing: Praktický průvodce. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2011, 304 s. EAN: 9788025133330.
  • WELLER, M. Virtual Learning Environments: Using, Choosing and Developing your VLE. Routledge, 2007. ISBN 978020396434.
  • NETMAIL,s.r.o. Vzdělávací portál Google Apps: learning site [online]. Praha, 2014 [cit. 2019-03-05]. Dostupné z: https://sites.google.com/a/netmail.cz/nmvzdelavaciweb/
Studijní opory
Poslední úprava: PhDr. Tomáš Jeřábek, Ph.D. (09.01.2020)

Studijní materiály pro distanční část na https://moodle.it.pedf.cuni.cz/course/view.php?id=1817

Přístup do kurzu jako host s heslem "akreditace"

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK