PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Interaktivní technologie a jejich aplikace ve vzdělávání - OPNI3I024A
Anglický název: Interactive technology and application in educational process
Zajišťuje: Katedra informačních technologií a technické výchovy (41-KITTV)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2021
Semestr: letní
E-Kredity: 4
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:1/1, KZ [HT]
Rozsah za akademický rok: 0 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: PhDr. Petra Vaňková, Ph.D.
Prerekvizity : OPNI3I014A
Je prerekvizitou pro: OPNI3I035A
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace
Poslední úprava: PhDr. Petra Vaňková, Ph.D. (05.09.2019)
Cílem předmětu je seznámit studenty se současnými technickými prostředky, resp. digitálními technologiemi, využívanými pro podporu a zvýšení efektivity edukačního procesu, resp. jejich komplexním řešením, parametrů, specifik a funkční implementací do edukačního procesu. Posláním tohoto předmětu je rozvinout schopnost studentů didakticky vhodným způsobem uplatnit nabyté, resp. systemizované technologické znalosti a dovednosti a vytvořit předpoklady pro další rozvoj schopností efektivního uplatnění technických prostředků a didaktických materiálů ve vzdělávání. Z hlediska obsahu se předmět orientuje na oblast promítací techniky ve škole, prezentačních systémů ve výuce, prostředků pro poskytování zpětné vazby, řídícími systémy, interaktivní technikou a mobilními dotykovými zařízeními ve třídě, resp. jejich charakteristickými vlastnostmi a specifickými rysy jak technickými tak z pohledu edukace, didaktických aspektů a specifik vzhledem k edukačnímu procesu.
Literatura
Poslední úprava: PhDr. Petra Vaňková, Ph.D. (05.09.2019)

BETCHER, Chris a Mal LEE. The interactive whiteboard revolution: teaching with IWBs. Camberwell, Vic.: ACER Press, 2009, x, ISBN 0864318170.

DOSTÁL, Jiří, ed. Nové technologie ve vzdělávání: vzdělávací software a interaktivní tabule. Olomouc: Univerzita Palackého, 2011. ISBN 978-80-244-2720-1.

JENNY GAGE. How to use an interactive whiteboard really effectively in your secondary classroom. Reprint.
London: David fulton publishers, 2006. ISBN 9781843122623.

NEUMAJER, Ondřej. Informační a komunikační technologie ve škole pro vedení škol a ICT metodiky. Praha : VÚP, 2010. 71 s. ISBN 978-80-87000-31-1.

NEUMAJER, Ondřej, Lucie ROHLÍKOVÁ a Jiří ZOUNEK. Učíme se s tabletem: využití mobilních technologií ve vzdělávání. Praha: Wolters Kluwer, 2015. ISBN 978-80-7478-768-3.

RAMBOUSEK, V. Edukační technologie : sylaby. Praha : UK v Praze, Pedagogická fakulta, 2015.

ROTPORT, M. Didaktická technika. Praha: Vysoká škole ekonomická, 2003. ISBN 80-245-0481-2.

SZOTKOWSKI, René. Od běžné školní tabule k tabuli interaktivní: z pohledu učitele základní a střední školy. Brno: Paido, 2013. ISBN 978-80-7315-247-5.

Studijní opory
Poslední úprava: PaedDr. Eva Battistová (09.01.2020)

https://moodle.it.pedf.cuni.cz/course/view.php?id=1912

Pro účely hodnocení RVH je nastaven přístup pro hosta s heslem: akreditace

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK