PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Sólový zpěv II - OPNH4H105C
Anglický název: Solo singing II
Zajišťuje: Katedra hudební výchovy (41-KHV)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2022
Semestr: oba
E-Kredity: 3
Rozsah, examinace: 0/1, Z [HT]
Rozsah za akademický rok: 0 [hodiny]
Počet míst: zimní:neurčen / neurčen (neurčen)
letní:neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět lze zapsat opakovaně
předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
předmět lze zapsat v ZS i LS
Garant: prof. PaedDr. Michal Nedělka, Dr.
PaedDr. Alena Tichá, Ph.D.
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace
Poslední úprava: prof. PaedDr. Michal Nedělka, Dr. (05.10.2020)
Předmět je primárně určen pro studenty, kteří případně již před vstupem na zdejší fakultu absolvovali pěvecké školení. Předpokládá se jejich hlubší zájem o teoretická a didaktická východiska výuky zpěvu a o pěveckou literaturu. Požadavkem je schopnost vystupovat veřejně, zejména reprezentovat školu v interpretačních soutěžích a koncertních vystoupeních. Obsah. Individuálními studijními úkoly a plány se rozvíjejí pěvecko-technické dovednosti a možnosti stylové interpretace skladeb různých historických období i současnosti. S tím je spojen kritický rozbor uměleckého výkonu a účast v porotách dětských pěveckých soutěží. Tito studenti pak mohou volit témata diplomových prací v předmětu Hlasová výchova, zaměřená didakticky, odborně a umělecky. The course is primarily intended for students who may have completed singing training before entering the local faculty. Their deeper interest in the theoretical and didactic basis of teaching singing and in singing literature is assumed. The requirement is the ability to perform in public, especially to represent the school in interpretation competitions and concert performances. Content. Individual study tasks and plans develop singing-technical skills and the possibility of stylistic interpretation of compositions from various historical periods and the present. This is connected with a critical analysis of artistic performance and participation in the juries of children's singing competitions. These students can then choose the topics of diploma theses in the subject Voice Education, focused didactically, professionally and artistically.
Literatura
Poslední úprava: prof. PaedDr. Michal Nedělka, Dr. (05.10.2020)

MARTINSENOVÁ, F. Vědomé zpívání. Základy studia zpěvu. Praha : HAMU, SPN, 1989.
SOUKUP, J. Hlas, zpěv, pěvecké umění. Praha : Státní nakladatelství krásné literatury, hudby a umění, 1955.
HOSTOMSKÁ, A. Opera : Průvodce operní tvorbou. Praha : NS Svoboda, 1999. ISBN 80-2005-0578-4.
LOHMAN, P. Chyby hlasové techniky a jejich náprava. Praha : Editio Supraphon, 1968
BUNCH, M. Dynamics in the Singing Voice. Wien, New York : Springer Verlag, 1993. ISBN 3-211- 82985-7.
KIML, J. Co máme vědět o hlasu. Praha : Editio Supraphon, 1989.

 

Alderson, R. A New Handbook for Singers and Teachers. New York : Oxford University Press, 2020.  ISBN 9780190920449.

Appleman, R. The Science of Vocal Pedagogy: Theory and Application. Indiana University Press, 1986. ISBN 9780253203786.

Dayme, M.B. Dynamics of the Singing Voice. Springer, 2009. ISBN 978-3-211-88729-5.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK