PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Interpretační aktivity v hudební výchově - OPNH2H120B
Anglický název: interpretative Activities in Music Education
Zajišťuje: Katedra hudební výchovy (41-KHV)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2023
Semestr: zimní
E-Kredity: 2
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:0/1, Z [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: prof. PhDr. Stanislav Pecháček, Ph.D.
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace
Poslední úprava: prof. PhDr. Stanislav Pecháček, Ph.D. (16.09.2018)
Předmět Interpretační aktivity v hudební výchově navazuje na Hru písní v pedagogické praxi. Je zaměřen na rekapitulaci pěveckých a instrumentálních dovedností, které studenti nabyli nejen v průběhu bakalářského studia, ale i ve své celoživotní interpretační praxi, a zaměřit je k pedagogické aplikaci v rámci hudební výchovy na různých typech škol.
Literatura
Poslední úprava: prof. PhDr. Stanislav Pecháček, Ph.D. (16.09.2018)

SEDLÁK, František. Didaktika hudební výchovy I. Praha : SPN, 1985. Kapitola 21. Problémy hudebního vnímání a poslechu hudby ve škole.

PECHÁČEK, Stanislav - VÁŇOVÁ, Hana. Praktické úkoly z didaktiky hudební výchovy. Praha : Karolinum, 1997. Kapitola 3. Poslech hudby

Požadavky ke zkoušce
Poslední úprava: prof. PhDr. Stanislav Pecháček, Ph.D. (18.09.2020)

Požadavky k zápočtu

 

-          Splnit prakticky okruh a) v rámci seminářů, tj. před kolektivem spolužáků

-          Splnit okruh b) individuálně v konzultačních hodinách učitele

-          Aktivní účast ve výuce, toleruje se nepřítomnost na dvou seminářích

Sylabus
Poslední úprava: prof. PhDr. Stanislav Pecháček, Ph.D. (06.10.2021)

a) Poslechové skladby pro žáky základních a středních škol

V průběhu semestru vystoupí student s didaktickou prezentací

- jedné instrumentální skladby (klavír, housle, jiný nástroj), případně skladby vokální, kterou sám předvede

- jedné skladby ze zvukového či audiovizuálního záznamu.

- jedné skladby komorního obsazení, např.  zpěv a klavír, housle a klavír, čtyřruční klavír, ansámblový zpěv, komorní instrumentální sestava, interpretovaná studenty zapsanými na tento předmět.

b) Deset charakteristických ukázek z tvorby hudebních velikánů

Od vybraných skladatelů české i světové hudby zvládnout charakteristické ukázky z jejich skladeb včetně jejich stručné didaktické interpretace. 

Podle vlastního výběru 5 ukázek od světových a 5 od českých skladatelů (od 1 skladatele jen 1 ukázka), a to tak, aby byla zastoupena všechna hlavní období hudebního vývoje, tj. baroko, klasicismus, romantismus a hudba 20. století.

Splnění tohoto úkolu - individuálně v průběhu semestru nebo ve zkouškovém období v rámci konzultačních hodin učitele.

 

 

 

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK