PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Projekty ve výuce němčiny - OPNG3G104C
Anglický název: Projects in German Language Teaching
Zajišťuje: Katedra germanistiky (41-KG)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2023
Semestr: oba
E-Kredity: 3
Rozsah, examinace: 0/2, Z [HT]
Rozsah za akademický rok: 0 [hodiny]
Počet míst: zimní:neurčen / neurčen (neurčen)
letní:neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
předmět lze zapsat v ZS i LS
Garant: PhDr. Pavla Nečasová, Ph.D.
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace
Poslední úprava: PhDr. Pavla Nečasová, Ph.D. (22.08.2019)
Cílem předmětu je seznámit studenty s realizací projektové výuky jako jedné ze základních metod činnostního vyučování zaměřeného na osvojování německého jazyka. Studenti poznávají druhy projektů, jejich jednotlivé etapy, obvyklé mikrometody tvořící součást projektu. Na základě prezentovaných poznatků o projektovém vyučování pak připravují vlastní projekty, které realizují v seminářích. Následná analýza a reflexe ze strany studentů i vyučujících vede studenty k sebereflexi a zároveň také poznávají přednosti projektů i hranice jejich využití při osvojování německého jazyka. Obsah kurzu tvoří následující témata: Definice a cíle vyučovacího projektu. Historie projektového vyučování. Základní příznaky projektového vyučování. Varianty projektů. Základní etapy realizace projektů. Výukové obsahy vhodné pro projekty. Metody související s projektovým vyučováním. Využití ICT v projektovém vyučování.
Literatura
Poslední úprava: PhDr. Pavla Nečasová, Ph.D. (22.08.2019)

BASTIAN, J.; Gudjons, H. Das Projektbuch, Bd. I. Theorie, Praxis, Erfahrungen. 4. Aufl. Hamburg: Bergmann und Helbig Verlag, 1994. ISBN 3-925836-04-7.

BASTIAN, J.; Gudjons, H. Das Projektbuch, Bd. II. über die Projektwoche hinaus, Projektlernen im Fachunterricht.  3. Aufl. Hamburg: Bergmann und Helbig Verlag, 1998. ISBN 3-92-583643-8.

BUGGERMANN, H.P. et al. Handlugsorientiertes Ausbildungsprogramm für DAF im Beruf auf Fachschulniveau. Leonardo-Projekt. Stuttgart: Akademie für Lehrerfortbildung, 2002.

GUDJONS, H. Handlungsorientiert lehren und lernen: Schüleraktivierung – Selbständigkeit – Projektarbeit. 6., überarb und erw. Aufl. Bad Heilbrunn/Obb.: Verlag Julius Klinkhardt, 2001. ISBN 3-7815-1131-6.

LAZAROU, E.  Projektorientierter Deutschunterricht „Denk-mal“. Ein Trichter zeigt, wie man’s macht. Fremdsprache Deutsch. Landeskundliches Lernen, 1998, Heft 18, s. 38-41. ISSN 0937-3160.

WICKE, R. E. Vom Text zum Projekt. Kreative Textarbeit und offenes Lernen im Unterricht ”Deutsch als Fremdsprache”.  Berlin: Cornelsen, 1997. ISBN 3-464-20794-3.

ŽANTA, R. Projektová metoda. Praha: vyd. neuveden, 1934.

NEČASOVÁ, P. ( ed.). Základní principy projektového vyučování ve výuce cizích jazyků. In Činnostní pojetí vyučování cizím jazykům. Sborník příspěvků z konference Činnostní pojetí vyučování cizím jazykům na základních školách a v nižších ročnících víceletých gymnázií konané 30. září 2004 na UK PedF. Sborník vznikl s podporou grantu DAG/65/12/000429 /2004 od Magistrátu hl. m. Prahy. Praha: UK PedF, 2006, s. 21-35. ISBN 80-7290-281-4.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK