PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Souvislá praxe na SŠ s reflexí - OPNF4F033A
Anglický název: Continous Practice at Secondary School with Reflection
Zajišťuje: Katedra francouzského jazyka a literatury (41-KFJL)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2023
Semestr: zimní
E-Kredity: 4
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:0/1, Z [HT]
Rozsah za akademický rok: 24 [hodiny]
Počet míst: neurčen / 15 (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: Mgr. Tomáš Klinka, Ph.D.
Vyučující: Mgr. Tomáš Klinka, Ph.D.
Anotace
Poslední úprava: Mgr. Tomáš Klinka, Ph.D. (05.09.2023)
Předmět dovoluje studentům praktické ověření jejich schopnosti aplikovat teoretické znalosti i praktické dovednosti ve výuce, tentokrát na střední škole či odpovídajících stupních víceletých gymnázií. Student se setká s reálným výchovně-vyučovacím procesem, ve kterém bude rozvíjet jazykové prostředky i řečové dovednosti na vyšší jazykové úrovni. Student během praxe vykonává všechny činnosti spojené s výukou i ostatními povinnostmi učitele. Rozvine tak nejen svou schopnost řídit výchovně-vzdělávací proces, ale i schopnost reflexe, (sebe)hodnocení či administrativní dovednosti. Svou aktivitu student konzultuje s vedoucím učitelem na škole i s oborovým didaktikem. Praxe je završena detailní a komplexní reflexí s ostatními studenty, oborovým didaktikem, případně dalšími experty z praxe. Předmět je propojen s předmětem Didaktika francouzského jazyka III. Témata: Specifika výuky FJ na střední škole; Vedení třídy, práce se skupinou; Evaluace (DELF, státní maturita); Zapojení ICT do výuky; Motivace a aktivizace studenta; Kurikulum (SERRJ, RVP G), evaluace a autoevaluace; Práce s jazykovými prostředky a řečovými dovednostmi na vyšší jazykové úrovni; Didaktický materiál pro SŠ.
Literatura
Poslední úprava: Mgr. Tomáš Klinka, Ph.D. (05.09.2023)

TOMKOVÁ, A.; SPILKOVÁ, V.; PÍŠOVÁ, M.; MAZÁČOVÁ, N.; KRČMÁŘOVÁ, T.; KOSTKOVÁ, K.; KARGEROVÁ, J. Rámec profesních kvalit učitele. Praha: Národní ústav pro vzdělávání, 2012.

PESCHEUX, M. Analyse de pratique enseignante en FLE/S. Paris: L´Harmattan, 2007.

TELLIER, M., CADET, L. (dir.) Le corps et la voix de lenseignant : théorie et pratique. Paris: Maison des Langues, 2014.

ALEXANDRE, D. Les méthodes qui font réussir les élèves. Paris : ESF éditeur, 2011.

PERETTI, A. de, MULLER, F. Mille et une propositions pédagogiques. Paris : ESF éditeur, 2008.

DUVILLARD, J. Ces gestes qui parlent. Paris : ESF éditeur, 2016.

PERRENOUD, P. Métier d’élève et le sens du travail scolaire. Issy-les-Moulineaux : ESF éditeur, 1994.

LITTLE, D., DAM, L., LEGENHAUSEN, L. Language Learner Autonomy: Theory, Practice and Research. Bristol: Multilingual Matters, 2017.

NORTH, B. (coll.) Language Course Planning. Oxford : Oxford University Press, 2018.

BLANCHET, P., CHARDENET, P. (dir.)  Guide pour la recherche en didactique des langues et des cultures. Paris : Éditions des archives contemporaines, 2011.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK