PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Hodnocení a didaktická diagnostika v přírodovědných předmětech - OPNE4E107C
Anglický název: Assessment and didactical diagnostics in Science
Zajišťuje: Katedra chemie a didaktiky chemie (41-KCHDCH)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2022
Semestr: letní
E-Kredity: 3
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:2/0, Z [HT]
Rozsah za akademický rok: 0 [hodiny]
Počet míst: 15 / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: doc. PhDr. Martin Rusek, Ph.D.
Vyučující: doc. PhDr. Martin Rusek, Ph.D.
Anotace
Poslední úprava: doc. PhDr. Martin Rusek, Ph.D. (13.01.2024)
Evaluace v uzlových bodech (hodnocení výsledků vzdělávání žáků základních škol, příprava nové maturity) i potřeba dílčí diagnostiky vyžaduje, aby se studenti učitelství seznámili se základními principy hodnocení práce žáků. Kurz je pomyslně rozdělen na dvě čísti: 1. testování s důrazem na problematiku tvorby testových úloh a sestavení testu z učiva chemie na základních a středních školách. Semináře budou věnovány praktickému nácviku tvorby testových úloh z chemie a didaktické interpretaci statistických výsledků získaných při ověřovacích šetřeních. Za pomoci odborných českých i zahraničních materiálů (včetně webu) si absolventi osvojí základní dovednosti, které potřebuje učitel chemie ke zvládnutí ověřování výsledků výuky. 2. formativní zpětná vazba, responsivní učení, techniky poskytování zpětné vazby. Studenti analogicky k první části kurzu vytvoří portfolio hodnotících technik ke konkrétním oblastem vzdělávacího obsahu z chemie.
Literatura
Poslední úprava: doc. PhDr. Martin Rusek, Ph.D. (13.01.2024)

Aktuální znění RVP, Standardy pro základní vzdělávání

Závěrečné zprávy PISA a TIMSS

Čtrnáctová, H., Vasileská, M., Mokrešová, O., & Kroutil, J. (2001). Sbírka úloh pro společnou část maturitní zkoušky chemie. Tauris.

Chrástka, M. (1999). Didaktické testy. Paido.

Laufková, V. (2017). Formativní hodnocení v praxi české základní školy. Pedagogika67(2).

Schindler, R., & kol. (2005). Rukověť autora testových úloh. CERMAT.

Wiliam, D. (2011). What is assessment for learning?. Studies in educational evaluation37(1), 3-14.

Studijní opory
Poslední úprava: doc. PhDr. Martin Rusek, Ph.D. (13.01.2024)

Studijní opory jsou umístěny v tomto MS Teams kurzu.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK