PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Souvislá praxe na ZŠ s reflexí - OPNE4E023A
Anglický název: Coherent practice at lower-secondary school
Zajišťuje: Katedra chemie a didaktiky chemie (41-KCHDCH)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2021 do 2024
Semestr: letní
E-Kredity: 4
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/1, Z [HT]
Rozsah za akademický rok: 24 [hodiny]
Počet míst: neurčen / 20 (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: doc. PhDr. Martin Rusek, Ph.D.
Vyučující: Mgr. Lucie Hamerská
Mgr. Dominika Koperová, Ph.D.
Mgr. Tadeáš Matěcha
doc. PhDr. Martin Rusek, Ph.D.
Anotace
Poslední úprava: doc. PhDr. Martin Rusek, Ph.D. (16.09.2019)
Po absolvování orientačních praxí, klinického semestru a prvního semestru oborových didaktik posluchači nastupují na souvislou praxi na základní škole. Zde absolvují deset na různé aspekty edukačního systému zaměřených náslechů, po nichž se pouští do vlastní výuky. Při tom jsou vedeni jednak fakultním učitelem na dané škole, zároveň hospitování některým z pracovníků katedry.
Deskriptory
Poslední úprava: doc. PhDr. Martin Rusek, Ph.D. (01.02.2022)

Studenti absolvují reflektovní seminář a 24 h souvislé praxe.

Literatura
Poslední úprava: doc. PhDr. Martin Rusek, Ph.D. (16.09.2019)

Janík, T., Slavík, J., Najvar, P., Janíková, M., & Rusek, M. (2019). 3A Content Focused Approach for Improving Instruction: Developing and Sharing Knowledge in Professional Communities In T. Janík, M. Dalehefte, & S. Zehetmeier (Eds.), Supporting Teachers: Improving Instruction. Examples of Research-based Teacher Education (pp. 55-76). Münster: Waxmann.

Rusek, M., Slavík, J., & Najvar, P. (2016). Obsahová konstrukce a didaktické uplatnění přírodovědného edukačního experimentu ve výuce na příkladu chemie. Orbis scholae, 10(2), 71-91.

Sherin, M. G. (2014). Developing a professional vision of classroom events In T. Wood, B. Scott Nelson, & J. E. Warfield (Eds.), Beyond classical pedagogy (pp. 89-108). New York: Routledge.

Janík, T., Slavík, J., Najvar, P., Janíková, M., & Rusek, M. (2019). 3A Content Focused Approach for Improving Instruction: Developing and Sharing Knowledge in Professional Communities In T. Janík, M. Dalehefte, & S. Zehetmeier (Eds.), Supporting Teachers: Improving Instruction. Examples of Research-based Teacher Education (pp. 55-76). Münster: Waxmann.

Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: doc. PhDr. Martin Rusek, Ph.D. (10.02.2023)

Podmínkou udělení zápočtu jeabsolvování alespoň 10 náslechů, 12 odučených hodin chemie, reflexe observované hodiny s vyučujícím kurzu, vypracování tří vzorových příprav a odevzdání veškeré požadované dokumentace.

Studijní opory
Poslední úprava: doc. PhDr. Martin Rusek, Ph.D. (10.02.2023)

Pro kurz je vytvořen Tým Souvislá praxe na ZŠ. Povinností studentů je přihlásit se do kurzu.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK