PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Kurikulum pro výuku přírodovědných předmětů - OPNE2E114B
Anglický název: Curriculum for Science Education
Zajišťuje: Katedra chemie a didaktiky chemie (41-KCHDCH)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2021
Semestr: oba
E-Kredity: 3
Rozsah, examinace: 1/1, KZ [HT]
Počet míst: zimní:neurčen / neurčen (neurčen)
letní:neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
předmět lze zapsat v ZS i LS
Garant: doc. PhDr. Martin Rusek, Ph.D.
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Poslední úprava: doc. PhDr. Martin Rusek, Ph.D. (20.09.2018)
Smyslem kurzu je usouvztažnit dosavadní znalosti studentů o kurikulu přírodovědných předmětů a doplnit je informacemi o kurikulu vybraných zahraničních států. Předmět má povahu semináře. Studenti provádí analýzu zahraničních kurikul samostatně a společně vytvářejí přehled.
Literatura
Poslední úprava: doc. PhDr. Martin Rusek, Ph.D. (31.05.2019)

Anderson, L. W., Krathwohl, D. R., Airasian, P. W., et al. (2001). A taxonomy for learning, teaching, and assessing: A revision of Bloom’s taxonomy of educational objectives, abridged edition. White Plains, NY: Longman.

Blažek, R., & Příhodová, S. (2016). Mezinárodní šetření PISA 2015. Praha: ČŠI.

Bloom, B. S. (1956). Taxonomy of Educational Objectives, The Classification of Educational Goals. Handbook I: Cognitive Domain. New York: David McKay.

Bloom, B. S. (1994). Reflections on the development and use of the taxonomy In L. A. Anderson & L. A. Sosniak (Eds.), Bloom's taxonomy: A forty-year retrospective (Vol. 92, pp. 1-8). Chicago: University of Chicago Press.

Marzano, R. J., & Kendall, J. S. (2006). The new taxonomy of educational objectives: Corwin Press.

OECD. (2016). Pisa 2015 Results (Volume 1): Excellence and Equity in Education. Dostupný z: http://dx.doi.org/10.1787/9789264266490-en

Rámcový vzdělávací program pro gymnázia. (2007). Praha: Výzkumný ústav pedagogický v Praze.

Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. (2017). Praha: MŠMT.

Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: doc. PhDr. Martin Rusek, Ph.D. (31.05.2019)

Pro úspěšné splnění podmínek je vyžadována analýza vzdělávacích cílů kurikula pro chemii jednoho z vybraných států, podání přehledu o pojetí jejich kurikula a vypracování seminárního výstupu.

Studijní opory
Poslední úprava: doc. PhDr. Martin Rusek, Ph.D. (27.02.2020)

Materiály ke kurzu, zadání i prostor komentování prací i pro odevzdávání úkolů je dostupný zde.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK