PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Praktika z projektového managementu II - OPND3D043A
Anglický název: Practice in project management II
Zajišťuje: Katedra dějin a didaktiky dějepisu (41-KDDD)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2023
Semestr: letní
E-Kredity: 3
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/2, KZ [HT]
Počet míst: neurčen / 10 (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: prof. PhDr. Vít Vlnas, Ph.D.
Mgr. Kateřina Sládková
Mgr. Lucie Štůlová Vobořilová
Vyučující: Mgr. Kateřina Sládková
Mgr. Lucie Štůlová Vobořilová
prof. PhDr. Vít Vlnas, Ph.D.
Anotace
Poslední úprava: Mgr. Petr Svoboda (18.10.2021)
Kurz je zaměřen na rozvoj profesních kompetencí studentů v oblasti projektového managementu. Obsahově i metodicky navazuje na Praktika z projektového managementu I. Úkolem každého studentského týmu bude v rámci Praktik z projektového managementu II realizovat v praxi projektový záměr připravený pro potřeby vybrané kulturní instituce (např. návrh edukačního programu, didaktických materiálů či pomůcek). Realizace skupinové seminární práce bude v rámci semináře průběžně reflektovaná a po skončení projektu zhodnocena nejen z hlediska úspěšnosti projektového záměru (např. dosažení cílů projektu, míra zájmu cílové skupiny, zpětná vazba ze strany partnerů), ale také z hlediska kvality týmové spolupráce studentů a jejich individuálního rozvoje. Studenti budou průběh a výsledky projektů konzultovat a reflektovat nejen s vyučujícími a mezi sebou, ale také s kurátory, lektory a dalšími odborníky z profesní komunity. Vzhledem k autentickému zapojení cílových skupin budou studenti rovněž rozvíjet své popularizační a pedagogické dovednosti.
Literatura
Poslední úprava: Mgr. Kateřina Sládková (26.11.2021)

Povinná literatura

JOHNOVÁ, Radka, Marketing kulturního dědictví a umění, Praha: Grada 2008. ISBN 978-80-245-1276-1

SCHEP, Mark - KINTZ, Pauline. Guiding is a profession. Amsterdam, Rijksmuseum 2017.

Doporučená literatura

AUSTIN, David, FOLTÝN, Dušan a Hana HAVLŮJOVÁ, ed. Kulturní dědictví a udržitelný rozvoj místních komunit: Cultural heritage and sustainable development of local communities. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2013. ISBN 978-80-7290-729-8.

BÁRTA, Jiří, Strategické plánování pro neziskové organizace. Jak rozhodovat o budoucnosti vaší organizace, Praha: NROS 1997. ISBN 80-902302-0-2.

BLACK, Graham. The Engaging Museum: developing Museums for Visitor Involvement. Oxon: Routledge, 2005. ISBN 978-0415345576.

BRABCOVÁ, Alexandra, ed. Brána muzea otevřená: průvodce na cestě muzea k lidem a lidí do muzea. Náchod: Juko, 2003. ISBN 80-86213-28-5.

BROUKAL, Petr, Fundraising pro neziskové organizace, Praha: Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4487-2.

JOHNOVÁ, Radka. Marketing umění a kulturního dědictví. Pro magisterské navazující studium oboru Arts Management. Praha: Oeconomica, 2007. ISBN 978-80-245-1291-4.

KESNER, Ladislav, Marketing a management muzeí a památek, Praha: Grada 2005. ISBN 80-247-1104-4.

KOLAJOVÁ, Lenka, Týmová spolupráce. Jak efektivně vést tým pro dosažení nejlepších výsledků, Praha: Grada 2006. ISBN  80-247-1764-6.

SVOZILOVÁ, Alena, Projektový management,  Praha: Grada 2006. ISBN 80-247-1501-5.

ŠOBÁŇOVÁ, Petra: Edukační potenciál muzea. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2012. ISBN 978-80-244-3034-8.

WOOLF, Felicity. Partnerships for learning: A guide to evaluating arts education projects [online]. Londýn: Arts Council England, 2004, [cit. 2021-09-01]. ISBN 0-7287-0791-8. Dostupné z: https://southeastmuseums.org/wp-content/uploads/PDF/Arts_Council___evaluation_Felicity_Wolf.pdf.

Sylabus
Poslední úprava: PhDr. Monika Kadrnožková, Ph.D. (30.12.2021)

Obsah:

1.      Příklady dobré praxe

2.      Lektorské dovednosti

3.      PR a marketirng kulturní institucí, dotační příležitosti

4.      Příprava edukačního projektu

5.      Realizace a vyhodnocení projektu (vč. PR, zpracování projektové dokumentace a prezentace výsledků)

6.      Reflexe a zhodnocení týmové spolupráce, resp. individuálního pokroku

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK