PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Seminář k přípravě diplomové práce (edukace) - OPND3D020A
Anglický název: Master’s Thesis Seminar
Zajišťuje: Katedra dějin a didaktiky dějepisu (41-KDDD)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2022
Semestr: letní
E-Kredity: 2
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/1, Z [HT]
Počet míst: neurčen / 20 (9999)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: doc. PhDr. Petr Koura, Ph.D.
Vyučující: PhDr. Hana Havlůjová, Ph.D.
doc. PhDr. Petr Koura, Ph.D.
Anotace -
Poslední úprava: Mgr. Petr Svoboda (18.10.2021)
Seminář poskytne metodologickou i praktickou podporu ke konkretizaci a pojetí tématu diplomové práce, rozvržení látky a celkovému zpracování. Cílem předmětu je příprava k sepsání diplomové práce.
Cíl předmětu
Poslední úprava: PhDr. Hana Havlůjová, Ph.D. (13.01.2023)

Cílem předmětu je příprava k sepsání diplomové práce.

Deskriptory
Poslední úprava: Kateřina Entnerová, DiS. (31.01.2023)
Příprava na výuku
Doba očekávané přípravy na 1 hodinu přednášky 0 minut
Doba očekávané přípravy na 1 cvičení 30 minut
Doba očekávané přípravy na 1 hodinu praxe 0 minut
Samostudium literatury (za semestr) 15 hodin
Práce se studijními materiály (za semestr) 0 hodin
Plnění průběžných úkolů (za semestr) 10 hodin
 
Plnění předmětu  
Seminární práce 0 hodin
Příprava na zápočet 5 hodin
Příprava na zkoušku a zkouška 0 hodin
Literatura
Poslední úprava: PhDr. Monika Kadrnožková, Ph.D. (30.12.2021)

Povinná literatura:

ECCO, Umberto. Jak napsat diplomovou práci. Praha: Votobia, 1997. ISBN 80-7198-173-7.

ŠTORCHOVÁ, Lucie a kol. Koncepty a dějiny: proměny pojmů v současné historické vědě. Praha: Scriptorium, 2014. ISBN 978-80-8721-87-2.

ŠANDEROVÁ, Jadwiga. Jak číst a psát odborný text ve společenských vědách. Praha: Slon, 2005. ISBN 978-80-86429-40-3.

Doporučená literatura:

Dle tématu diplomové práce.

COPELAND, Tim. European democratic citizenship, heritage education and identity, Strasbourg: Council of Europe, 2006. ISBN 978-94-015-9864-4.

FULKOVÁ, Marie a kol. Galerijní a muzejní edukace 2: umění a kultura ve školním kontextu: učení z umění. Vzdělávací programy Uměleckoprůmyslového musea v Praze a Galerie Rudolfinum v letech 2012 a 2013. Praha: PedF UK, Uměleckoprůmyslové muzeum v Praze, Galerie Rudofiinum, 2013.  ISBN  978-80-7290-700-7.

HAVLŮJOVÁ, Hana a Jaroslav NAJBERT. Paměť a projektové vyučování v dějepise. Praha: Ústav pro studium totalitních režimů, 2014. ISBN 978-80-87912-12-6.

HORÁČEK, Radek. Galerijní animace a zprostředkování umění. Brno: CERM, 1998. ISBN 80-7204-084-7.

JAGOŠOVÁ, Lucie, Vladimír JŮVA a Lenka MRÁZOVÁ. Muzejní pedagogika: metodologické a didaktické aspekty muzejní edukace. Brno: Paido, 2010. Kultura a edukace. ISBN 978-80-7315-207-9.

PTÁČEK, Ladislav, ed. Jak pře(d)kládat svět: základy dobré interpretace. Brno: Nadace partnerství, 2012. ISBN 978-80-904918-5-4.

SLAVÍK, Jan, Vladimír CHRZ a Stanislav ŠTECH. Tvorba jako způsob poznávání. V Praze: Karolinum, 2013. ISBN 978-80-246-2335-1.

ŠOBÁŇOVÁ, Petra. Edukační potenciál muzea. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2012. ISBN 978-80-244-3034-8.

ŠUBRT, Jiří a Jiří VINOPAL. Historické vědomí obyvatel České republiky perspektivou sociologického výzkumu. Praha: Karolinum, 2013. ISBN 978-80-246-2140-1.

TILDEN, Freeman. Interpreting Our Heritage. Chapel Hill: University of North Carolina Press, 1967.

Sylabus
Poslední úprava: Mgr. Kateřina Sládková (30.12.2021)

1. Úvod

2. Práce začíná výběrem vhodného tématu

3. Struktura práce jako kostra budoucího díla

4. Základem každé práce je heuristika

5. Na co se ptát pramenů

6. Metodologie

7. Formální požadavky na DP

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK