Poslední úprava: Kateřina Entnerová, DiS. (07.09.2021)
Kurz je zaměřen na rozvoj recepčních a produkčních dovedností studentů v oblasti profesionální mediální komunikace. Věnuje se jak teorii týkající se vlivů tradičních a nových médií a technologií na společnost, tak možnostem její aplikace a to zejména do oblasti neformálního vzdělávání. Kurz vychází z široké definice média jako prostředku komunikace a propojuje tradiční a nové formy kultury i mediální gramotnost, jeho náplň je proto značně interdisciplinární. Absolvent bude umět využívat různé typy nových médií nejen pro vzdělávací, ale také marketingové a propagační účely. Naučí se rovněž analyzovat, interpretovat a vytvářet různá mediální sdělení (např. tisková zpráva, vstupy do rozhlasu či TV, profil na sociálních sítích, scénář) a seznámí se s aktuálními trendy při interpretaci kulturního dědictví (např. edukační počítačové hry, videomapping, virtuální realita). V rámci kurzu bude kladen důraz na výuku formou exkurzí (např. historické prostředí města, památkové objekty), jejich rozbor a reflexi. Na vlastní mediální tvorbu studentů pak budou zaměřeny navazující tvůrčí dílny, jež poslouží rovněž jako inspirace pro závěrečnou seminární práci.
Poslední úprava: Kateřina Entnerová, DiS. (07.09.2021)
Course Education and media II concentrates on new trends in interpreting cultural heritage. Students get familiar with use of videogames and social media in interpreting the past, will train critical assessment of digital methods and prepare a storyboard for their own educational program.
Cíl předmětu -
Poslední úprava: Kateřina Entnerová, DiS. (07.09.2021)
Studenti se seznámí s novými, především digitálními přístupy k intepretaci kulturního dědictví, dokáží kriticky hodnotit jejich klady a zápory a připravit materiál pro jejich rozvoj.
Poslední úprava: Kateřina Entnerová, DiS. (07.09.2021)
Course Education and media II concentrates on new trends in interpreting cultural heritage. Students get familiar with use of videogames and social media in interpreting the past, will train critical assessment of digital methods and prepare a storyboard for their own educational program.
Deskriptory
Poslední úprava: Kateřina Entnerová, DiS. (07.09.2021)
Výuka bude probíhat on-line v Google Meets (odkaz studenti obdrží)
Literatura
Poslední úprava: Kateřina Entnerová, DiS. (07.09.2021)
Literatura
FOLTÝN, D. a kol. Prameny paměti. Sedm kapitol o kulturně historickém dědictví pro potřeby výchovné praxe, Praha: katedra dějin a didaktiky dějepisu Pedagogické fakulty UK v Praze 2008. ISBN 978-80 -7290-352-8
HAVLŮJOVÁ, H. – INDROVÁ, M. – SVOBODA, P. a kol., Památky nás baví 4. Kulturní dědictví jako příležitost pro učení všech generací. Metodika tvorby, realizace a hodnocení kvality edukačních programů v oblasti péče o kulturní dědictví pro neformální a informální učení, Praha: Národní památkový ústav, 2015. ISBN 978-80-905631-9-3.
Manovich, L. Principy nových médií, Teorie vědy, roč. 9, č. 2, 2002, s. 55 – 76.
HUDEC Petr a kol., Kunstkomora v tabletu 1, Olomouc 2020, s. 8–18 a 23–29, on-line dostupné z: http://www.mcmp.cz/fileadmin/user_upload/o_nas/AKTUALITY/K1_2020.pdf
MANOVICH Lev, Principy nových médií, in: Tomáš Dvořák, Kapitoly z dějin a teorie médií, Praha 2010, s. 33–50.
PÝCHA Čeněk, Místa paměti v digitálním prostředí, Historie – otázky – problémy, č. 1, 2018, s. 32–45.
Požadavky ke zkoušce -
Poslední úprava: Mgr. Jakub Jareš, Ph.D. (30.08.2021)
Klasifikovaný zápočet na základě vypracování webové stránky interpretující vybraný fenomén kulturního dědictví.
Poslední úprava: Mgr. Jakub Jareš, Ph.D. (30.08.2021)
Classification is based on the evaluation of a webpage developed by student.
Sylabus -
Poslední úprava: Mgr. Jakub Jareš, Ph.D. (30.08.2021)
Sylabus
1-2 On-line výstavy
3-4 Virtuální muzea
5-6 Sociální média a kulturní dědictví
7-8 Edukativní hry a gamefikace minulosti
9-10 Příprava webové stránky
11-12 Výzvy digitalizace v kulturním dědictví
Poslední úprava: Kateřina Entnerová, DiS. (07.09.2021)
1-2 Education games and gamification of the past
3-4 Excursion III – sites of memory in social media and digital environment