Poslední úprava: doc. PhDr. PaedDr. Anna Kucharská, Ph.D. (13.04.2022)
Integrovaná náslechová praxe doplňuje předmět Integrovaná didaktika českého jazyka a literatury. Integrací míří k
funkčnímu propojení všech tří složek předmětu český jazyk a literatura (jazykové, slohově-komunikační a literární)
se zřetelem k žákům se speciálními vzdělávacími potřebami a žákům nadaným. Cílem je seznámení se s
výukovými strategiemi užívanými v předmětu český jazyk a literatura v hodinách, v nichž je větší koncentrace žáků s
SVP. Student tak bude mít možnost vidět, jak konkrétně se s těmito žáky pracuje – tzn. jak vypadá individualizace a
diferenciace ve výuce a jakým způsobem je žákům poskytována potřebná podpora pro rozvoj kognitivních
schopností, ale i dalších schopností a dovedností.
Student dochází do škol (domluveny jsou školy s větší koncentrací žáků s SVP včetně OMJ) a pozoruje výuku,
provádí terénní zápis a s vyučujícím reflektuje hospitované hodiny. Náslechy koná v hodinách českého jazyka a
literatury na ZŠ či SŠ.
Školy: ZŠ a MŠ Lyčkovo nám. 6 (Praha 8);
ZŠ Slovenská 1726/27, Praha 2, (fakultní škola);
ZŠ a MŠ Sdružení, Praha 2, (fakultní škola);
ZŠ V Rybníčkách, Praha 10, (fakultní škola);
Gymnázium pro zrakově postižené a Střední odborná škola pro zrakově postižené, Praha 5;
VOŠ, SOŠP a Gymnázium Evropská, Praha 6;
ZŠ pro žáky s poruchou zraku, Praha 2;
ZŠ Radotín, Pod Radnicí 5, Praha 5;
ZŠ pro žáky se specifickými poruchami chování, Praha 5;
ZŠ speciální a praktická škola Rooseveltova, Praha 6 (převážně žáci s LMP a s PAS);
ZŠ logopedická a MŠ logopedická, Praha 10;
SŠ a ZŠ speciální, Chotouňská, Praha 10;
Jedličkův ústav a MŠ a ZŠ a SŠ, Praha 2;
ZŠ a SŠ, Vinohradská, Praha 2.
Literatura
Poslední úprava: Mgr. Lucie Strejčková, DiS. (09.01.2022)
Učebnice českého jazyka a literatury pro příslušný ročník.
Katalog podpůrných opatření pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu zdravotního nebo sociálního znevýhodnění. Dostupné z:http://katalogpo.upol.cz/
Vyhláška 27/2016 Sb., ve znění pozdějších předpisů.
Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: Mgr. Lucie Strejčková, DiS. (09.01.2022)
POŽADAVKY:
1)minimálně 12 náslechů v hodinách českého jazyka a literatury, rovnoměrně vybrané
2)aktivní účast na reflektivních seminářích
3)průběžné plnění dílčích úkolů zadávaných a reflektovaných na seminářích