|
|
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. Ondřej Hník, Ph.D. (11.09.2017)
|
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. Ondřej Hník, Ph.D. (11.09.2017)
Cílem kurzu je příprava na vlastní výukovou praxi. |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Štěpánka Klumparová, Ph.D. (30.01.2018)
1. CANGELOSI, J. S.: Strategie řízení třídy. Praha: Portál 2006. 2. FISCHER, R.: Učíme děti myslet a učit se. Portál: Praha 2004. 3. HAUSENBLAS, O., ŠLAPAL, M., ZMRZLÍK, M. Nápadník menteeho. Nový Jičín: KVIC, 2015. [online] [cit. 2015-29-09]. Dostupné z www: <http://share.kvic.cz/Documents/Mentee_CD.pdf>. 4. HAUSENBLAS, O.: Velké myšlenky ve výuce literatury na ZŠ a SŠ. Kritické listy [online] roč. 2006, č. 24. [cit. 2011-19-02]. Dostupné z www: <http://www.kritickemysleni.cz/klisty.php?co=klisty24_velkemyslenky>. 5. HNÍK, O., KLUMPAROVÁ, Š.: Evropský referenční rámec pro literární výchovu na ZŠ a SŠ (Projekt LIFT2). Recenzovaný sborník příspěvků vědecké konference s mezinárodní účastí – Sapere Aude 2011. Hradec Králové: MAGNANIMITAS, 1. vyd. 2011. ISBN 978-80-904877-2-7, ETTN 085-11-11006-03-8. Webové stránky evropského projektu LIFT2: http://cz.literaryframework.eu/projectinfo.html 6. KOŠŤÁLOVÁ, H.; Čteme si a přemýšlíme o tom nahlas. Kritické listy [online] roč. 2002, č. 6 [cit. 2010-04-04]. Dostupný z WWW: <http://www.kritickemysleni.cz/klisty.php?co=klisty6_ctemesinahlas>. ISSN 1214-5823. 7. KOŠŤÁLOVÁ, H., HAUSENBLAS, O.: Plánování pozpátku. Kritické listy [online] roč. 2004, č. 16 [cit. 2011-19-02]. Dostupný z WWW: <http://www.kritickemysleni.cz/klisty/16/_komplet.pdf> Článek věnovaný fázi evokace: 8. KOŠŤÁLOVÁ, H., HAUSENBLAS, O.: Co je E – U – R. [online] In Kritické listy [cit. 2011-02-18]. Dostupné z <http://www.kritickemysleni.cz/klisty.php?co=klisty22_eur>. Článek věnovaný fázi uvědomění9. 9. KOŠŤÁLOVÁ, H., HAUSENBLAS, O.: Co je E – U – R. [online] In Kritické listy [cit. 2011-02-18]. Dostupné z <http://www.kritickemysleni.cz/klisty/23/_komplet.pdf>, s. 57-59. Článek věnovaný fázi reflexe: 10. KOŠŤÁLOVÁ, H., HAUSENBLAS, O.: Co je E – U – R [online] In Kritické listy [cit. 2011-02-18].Dostupné z <http://www.kritickemysleni.cz/klisty.php?co=klisty24_eur >. 11. Košťálová, H., Šafránková, K., Hausenblas, O., Šlapal, M. Čtenářská gramotnost jako vzdělávací cíl pro každého žáka. Praha: ČŠI, 2010. [online] [cit. 2009-18-09]. Dostupné z www: <http://www.csicr.cz/cz/85256-ctenarska-gramotnost-jako-vzdelavaci-cil-pro-kazdeho-zaka>. 12. KYRIACOU, CH. Klíčové dovednosti učitele. Portál: Praha 2008. 13. LEDERBUCHOVÁ, L.: Literatura ve škole. ZČU: Plzeň 2010. 14. MIKOVÁ, Š., STANG, J.: Typologie osobností u dětí. Portál: Praha 2010. 15. ŠAFRÁNKOVÁ, K. a kol.: Metodika čtenářství. Praha 2012. [online] [cit. 2013-18-09]. Dostupné z www: <http://www.varianty.cz/download/pdf/pdfs_210.pdf> 16. Šlapal, M., Košťálová, H., Hausenblas, O. Metodika rozvoje čtenářství a čtenářské gramotnosti. KVIC: Nový Jičín 2012. [online] [cit. 2009-18-09]. Dostupné z www: <http://www.kvic.cz/aktualita/2370/Metodika_rozvoje_ctenarstvi_a_ctenarske_gramotnosti > 17. ŠLAPAL, M., KOŠŤÁLOVÁ, H. A HAUSENBLAS, O. Sborník pozoruhodných textů. Nový Jičín: KVIC 2012. [online] [cit. 2013-18-09]. Dostupné z www: <http://www.kvic.cz/aktualita/2372/Sbornik_pozoruhodnych_textu>
Časopis Kritická gramotnost. [online] [cit. 2016-22-02]. ISSN 2464-6318. Dostupné z www: <http://www.kellnerfoundation.cz/pomahame-skolam-k-uspechu/projekt/pedagogicke-inspirace/casopis-kriticka-gramotnost> |
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. Ondřej Hník, Ph.D. (11.09.2017)
Seminář Didaktika literatury II. navazuje na seminář Didaktiky literatury I. a prohlubuje vhled do didaktických problémů v něm nastolených. Studenti pracují s tzv. souborem kvalit učitelovy práce. Kurz je rovněž provázán se souvislou pedagogickou praxí, která je v rámci semináře reflektována. |
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. Ondřej Hník, Ph.D. (11.09.2017)
Zápočet bude udělen za aktivní a pravidelnou účast v semináři a za odevzdání úkolů, které vyplynou z náplně semináře. Počet možností získat zápočet: 3. |