PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Školní projekt - OPNB3B015A
Anglický název: School Project
Zajišťuje: Katedra biologie a environmentálních studií (41-KBES)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2020
Semestr: zimní
E-Kredity: 5
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:1/2, Z+Zk [HT]
Rozsah za akademický rok: 0 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: PhDr. Lucie Hlaváčová, Ph.D.
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace
Poslední úprava: RNDr. Lenka Pavlasová, Ph.D. (19.08.2019)
Obsahem kurzu jsou otázky projektové výuky v přírodopisu, biologii a geologii na ZŠ a SŠ: volba tématu, motivace žáků, náležitosti správně navrženého projektu, volba výstupů, hodnocení projektu, problémy realizace projektů. Po absolvování kurzu by měl studující být schopen navrhnout projekt podle konkrétního zadání pro určenou skupinu žáků. Součástí kurzu jsou přednášky odborníků, kteří se zabývají výzkumem v projektové výuce, i učitelů z praxe, kteří mají s realizací projektů zkušenosti. Obsah kurzu: 1. Projektová výuka v přírodopisu, biologii a geologii na ZŠ a SŠ, 2. Návrh a realizace projektu: volba tématu, motivace žáků, náležitosti správně navrženého projektu, volba výstupů, hodnocení projektu, problémy realizace projektů, 3. Literární a internetové zdroje námětů na projekty. Projekty organizované vzdělávacími institucemi, 4. Příklady úspěšných projektů – prezentace odborníků z praxe, 5. Příprava vlastního projektu podle konkrétního zadání pro určenou skupinu žáků, 6. Prezentace vlastního projektu na semináři.
Literatura
Poslední úprava: RNDr. Lenka Pavlasová, Ph.D. (19.08.2019)

Maňák, J. - Švec, V. Výukové metody. Brno: Paido, 2003.

Mojžíšek, L. Vyučovací metody. Praha: SPN, 1998.

Kubicová, S. Projektová výuka v biologickém vzdělávání na ZŠ a SŠ. Ostrava: Univerzita Ostrava, 2008. ISBN 978-80-7368-549-2.

Pouchová, M. - Pavlasová, L. K problematice hodnocení v projektové výuce. Komenský, 2010, ročník 135, č. 1, s. 26 - 29.

Pavlasová, L. - Tarabová, E. Praktické úlohy a projekty z mikrobiologie. Příručka k projektu Alma Mater Studiorum. Praha: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2010. 51 s. ISBN 978-80-7290-442-6.  

Coufalová, J. Projektové vyučování. Praha: Fortuna, 2010.

Dvořáková, M. Projektové vyučování v české škole. Praha: Karolinum, 2009.

Tomková, A. a kol. Učíme v projektech. Praha: Portál, 2009.

KOTEN, Tomáš. Škola ? V pohodě! (2): projektové vyučování na základní škole : metodický návod, hry a formy práce pro projektové vyučování a praktickou realizaci průřezových témat (aktivní činnostní učení napříč předměty v kooperativních skupinách. Most: Hněvín, 2009. ISBN 978-80-86654-25-6.

http://www.projektovevyucovani.cz/

Studijní opory
Poslední úprava: RNDr. Lenka Pavlasová, Ph.D. (31.05.2020)

MOODLE: https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=7800

Heslo k zápisu do kurzu v Moodle: projekt

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK