PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Souvislá oborová praxe na SŠ s reflexí - OPNA4A033A
Anglický název: Continuous Teaching Practice at Upper Secondary School with Reflection
Zajišťuje: Katedra anglického jazyka a literatury (41-KAJL)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2022
Semestr: zimní
E-Kredity: 4
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:0/1, Z [HT]
Rozsah za akademický rok: 24 [hodiny]
Počet míst: neurčen / 20 (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: PhDr. Eva Skopečková, Ph.D.
Vyučující: PhDr. Petra Kacafírková, Ph.D.
Korekvizity : OPNA4A032A
Prerekvizity : OPNA4A022A
Anotace -
Poslední úprava: PhDr. Petra Kacafírková, Ph.D. (04.09.2023)
Cílem předmětu je umožnit studentům aplikovat vlastní oborově didaktické znalosti v praxi a rozvíjet schopnost získané zkušenosti analyzovat. Praxe zahrnuje jak náslechy u praktikujících učitelů a vzájemné hospitace, tak především vlastní vyučování. Po ukončení vlastní výuky ve školách následuje reflexe na tuto praxi.
Deskriptory -
Poslední úprava: PhDr. Petra Kacafírková, Ph.D. (04.09.2023)

Samostudium literatury: 5 hodin

Plnění průběžných úkolů: 20 hodin

Seminární práce: 12 hodin

Příprava na zápočet: 15 hodin

Literatura -
Poslední úprava: PhDr. Petra Kacafírková, Ph.D. (04.09.2023)

Školní vzdělávací programy příslušné střední školy

Tituly dle individuálních potřeb studentů

Doporučené:

BROWN, H. Douglas. Teaching by principles: an interactive approach to language pedagogy. White Plains: Pearson Education, 2007, ISBN 978-0-13-612711-6.

GOWER, Roger, Diane PHILLIPS a Steve WALTERS. Teaching practice handbook. New ed. Oxford: Macmillan Heinemann English language teaching, 1995. ISBN 04-352-4059-5.

Rámcový vzdělávací program pro gymnázia. Praha: MŠMT, 2021.

RICHARDS, Jack C. a LOCKHART, Charles. Reflective teaching in second language classrooms. New York, NY, USA: Cambridge University Press, 1994. ISBN 05-214-5803-X.

SCRIVENER, Jim. Learning Teaching: the essential guide to English language teaching. Oxford: Macmillan, 2011. ISBN 978-0-23072984-1.

Společný evropský referenční rámec. Univerzita Palackého v Olomouci, 2002. ISBN 80-244-0404-4.

Sylabus -
Poslední úprava: PhDr. Petra Kacafírková, Ph.D. (04.09.2023)

1. specifické aspekty výuky anglického jazyka na střední škole
2. kurikulární dokumenty platné pro střední stupeň vzdělávání, tj. Rámcový vzdělávací program pro gymnázia a Školní vzdělávací programy daných škol
3. plánování výuky na střední škole a její realizace
4. následná reflexe této zkušenosti a identifikace vlastních silných stránek i prostoru pro další rozvoj
5. rozvíjení schopnosti transformovat nabyté znalosti do praxe

Podmínky zakončení předmětu -
Poslední úprava: PhDr. Petra Kacafírková, Ph.D. (04.09.2023)

zápočet - 4 kredity

aktivní práce v semináři a plnění úkolů v době přípravy na praxi

stoprocentní splnění úkolů v době praxe

odevzdání požadovaných materiálů v požadovaném termínu - portfolio, videonahrávka hodiny

závěrečný reflektivní pohovor

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK