PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Didaktika anglického jazyka II - OPNA4A022A
Anglický název: English Language Teaching Methodology II
Zajišťuje: Katedra anglického jazyka a literatury (41-KAJL)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2021
Semestr: letní
E-Kredity: 5
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:1/2, Z+Zk [HT]
Rozsah za akademický rok: 0 [hodiny]
Počet míst: 40 / 120 (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: doc. PhDr. Klára Uličná, Ph.D.
Vyučující: Gamze Korbek, Ph.D.
Prerekvizity : OPNA4A012A
Je korekvizitou pro: OPNA4A023A
Je neslučitelnost pro: OPNZ1A047B, OKNZ1A047B
Je prerekvizitou pro: OPNA4A033A, OPNA4A032A
Anotace -
Poslední úprava: Gamze Korbek, Ph.D. (30.01.2024)
Cílem předmětu je rozvíjet poznatkovou základnu učitelství. Na základě znalosti oblastí stanovování cílů, komunikační kompetence, plánování atd. a v koordinaci se základními principy výuky jazykových prostředků se v rámci tohoto předmětu seznámí studenti s principy rozvoje řečových dovedností, a to jak v teoretické, tak v praktické rovině. Mikrovýstupy studentů, včetně jejich sebehodnocení a hodnocení, podporují rozvoj schopnosti stanovovat cíle, plánovat, realizovat a hodnotit vlastní výuku i výuku kolegů. Pro potřeby pozorování výuky a její reflexe budou studenti využívat pozorovacích archy.
Deskriptory -
Poslední úprava: Gamze Korbek, Ph.D. (30.01.2024)

Samostudium literatury - 10 hodin,

Práce se studijními materiály - 15 hodin,

Plnění průběžných úkolů včas- 18 hodin,

Seminární práce - 10 hodin,

Příprava na zápočet - 10 hodin,

Příprava na zkoušku a zkouška - 25 hodin.

Literatura -
Poslední úprava: Gamze Korbek, Ph.D. (30.01.2024)

Povinné - Vybrané kapitoly z:

(2001). Výuka podle principů: interaktivní přístup k jazykové pedagogice. 2nd ed. White Plains, NY: Longman. ISBN 978-013028283.

Harmer, J. (1991). Praxe výuky anglického jazyka. Longman. ISBN 0-582-40385-5.

Gover, R., Phillips, D., & Walters, S. (1995). Teaching Practice Handbook (Příručka pro učitelskou praxi). Heinemann. ISBN 0435240595.

Scrivener, J. (2011). Learning Teaching: The essentials guide to English language teaching (Učitelství výuky: základní průvodce výukou anglického jazyka). Oxford: Macmillan. ISBN 978-1-4050-1399-4.


Doporučené

WILSON, JJ. (2008). Jak učit naslouchání. Harlow: Pearson Education, 2008.
ALDERSON, C. N. (2005). S kapitolou o testování čtení od J. Charlese. Výuka čtenářských dovedností v cizím jazyce. Druhé vydání. Oxford: Macmillan, 2005.
GOH, C. C. M., BURNS, A. (2012) Výuka mluvení: holistický přístup. New York: Cambridge University Press.
HARMER, J. (2004): MLUVENÍ V ANGLIČTINĚ. Jak učit psaní. Harlow: Longman.
HARMER, J. (1998). Jak učit angličtinu. London: Longman.
HENDRICH, J. et al. (1988): Angličtina v angličtině. Didaktika cizích jazyků. SPN Praha.
BROWN, H. (2014): "VĚDECKÉ POZNATKY Z ČESKÉ LITERATURY". Zásady učení a vyučování cizím jazykům. Vydání šesté. NY: Pearson Education ESL.
HEDGE, T. (2000). Vyučování a učení v jazykové třídě. Oxford: Oxford University Press.
THORNBURY, S. (2006). An A - Z of ELT (A - Z of ELT). Oxford: Macmillan

Požadavky ke zkoušce -
Poslední úprava: Gamze Korbek, Ph.D. (30.01.2024)

Zkouška se bude skládat ze tří částí:

1. Písemného testu teoretických znalostí o řečových dovednostech - nutné dosánout nejméně 70% celkového počtu bodů + následného teoretického pohovoru nad testem

2. Rozhovoru o prostudovaných dílech z doporučené literatury. Součástí hodnocení je i jazyková a formulační úroveň.

3. Aktivní účast na přípravě a realizaci týmové prezentace a mikrovyučování, max. 2 pokusy, podmínkou je správnost a koherence jazykového projevu. Prezentace se bude skládat z teoretického shrnutí (10 - 15 minut, správné použití angličtiny; uveďte prosím klíčové body k zapamatování plus další informace, které jste našli v literatuře) a mikrovýuky (15 - 20 minut, správné použití angličtiny; praktická ukázka uvedení teoretických zásad do praxe).

Počet termínů: 1 řádný + 2 opravné

Sylabus -
Poslední úprava: Gamze Korbek, Ph.D. (30.01.2024)

1. Receptivní řečové dovednosti: poslech a čtení

2. Produktivní řečové dovednosti: mluvení a psaní

3. Tvorba vlastních materiálů/aktivit

4. Mikrovyučování v rámci jednotlivých řečových dovedností s reflexí

5. Hodnocení a známkování projevu žáků v rámci jednotlivých dovedností.

Podmínky zakončení předmětu -
Poslední úprava: Gamze Korbek, Ph.D. (30.01.2024)

1. Docházka minimálně 80% (ne více než 2 zameškané hodiny),

2. Aktivní účast ve výuce, včetně aktivit založených na domácí četbě a domácích úkolech,

3. Mikrovyučování s reflexí.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK