PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Náslechová oborová praxe s reflexí - OPNA4A013A
Anglický název: Observation Teaching Practice with Reflection
Zajišťuje: Katedra anglického jazyka a literatury (41-KAJL)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2021
Semestr: zimní
E-Kredity: 2
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:0/1, Z [HT]
Rozsah za akademický rok: 12 [hodiny]
Počet míst: neurčen / 50 (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: doc. PhDr. Klára Uličná, Ph.D.
Vyučující: doc. PhDr. Klára Uličná, Ph.D.
Korekvizity : OPNA4A012A
Anotace -
Poslední úprava: doc. PhDr. Klára Uličná, Ph.D. (05.09.2023)
Studenti budou seznámeni s principy pozorování výuky a její reflexe jako prostředku profesního rozvoje. Na základě těchto principů budou podrobeny pozorování a následné reflexi vybrané aspekty výuky anglického jazyka na základní i střední škole, a to v případě potřeby jak s využitím videozáznamů (částí) vyučovacích hodin v rámci seminářů, tak, a to především či výhradně, v terénu prostřednictvím návštěv základních a středních škol. Studenti si založí vlastní profesní portfolio.
Deskriptory -
Poslední úprava: doc. PhDr. Klára Uličná, Ph.D. (09.09.2022)

Samostudium literatury: 5 hodin (semestr)

Práce se studijními materiály: 9 hodin (semestr)

Doba věnovaná pozorování výuky: min. 12 hodin  (semestr)

Plnění průběžných úkolů (doba očekávaná na přípravu jednoho semináře a na přípravu a reflexe pozorování výuky) a tvorba portfolia/seminární práce: 10 hodin  (semestr)

Literatura -
Poslední úprava: doc. PhDr. Klára Uličná, Ph.D. (05.09.2023)

Rámec profesních kvalit učitele cizího jazyka (dostupný online)

Literatura dle zaměření vlastních principů výuky AJ

ULIČNÁ, K.; ŽĎÁREK, K. Vidíš, vidím, vidíme? Výuka anglického jazyka na základních a středních školách: videopřípady, 1 díl. Praha: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2016. ISBN 978-80-88176-09-1.

https://publi.cz/books/468/index.html?secured=false#cover

ULIČNÁ, K.; ŽĎÁREK, K. Vidíš, vidím, vidíme? Výuka anglického jazyka na základních a středních školách: videopřípady, 2. díl. Praha: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2017. ISBN 978-80-88176-09-1.

https://publi.cz/books/535/index.html?secured=false#cover

SCRIVENER, Jim. Learning teaching: the essential guide to English language teaching. Oxford: Macmillan, 2011. ISBN 978-0-230-72984-1.

GOWER, Roger, Diane PHILLIPS a Steve WALTERS. Teaching practice handbook. New ed. Oxford: Macmillan Heinemann English language teaching, 1995. ISBN 04-352-4059-5.

RICHARDS, Jack C a Charles LOCKHART. Reflective teaching in second language classrooms. New York, NY, USA: Cambridge University Press, 1994, ISBN 05-214-5803-X.

Sylabus -
Poslední úprava: doc. PhDr. Klára Uličná, Ph.D. (05.09.2023)
Tematické celky:
1. Profesní rozvoj studentů učitelství i učitelů.
2. Reflexe.
3. Vztah teorie a praxe.
4. Pozorování výuky jako jedna z reflektivních technik.
5. Profesní portfolio.
Podmínky zakončení předmětu -
Poslední úprava: doc. PhDr. Klára Uličná, Ph.D. (09.09.2022)

Aktivní účast: v seminářích na fakultě a na náslechových návštěvách ve školách.

Průběžné plnění úkolů v zadaných termínech v plném rozsahu.

Předložení profesního portfolia.

Závěrečný pohovor.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK