PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Výuka anglické výslovnosti - OPNA3A037B
Anglický název: Teaching English Pronunciation
Zajišťuje: Katedra anglického jazyka a literatury (41-KAJL)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2023
Semestr: zimní
E-Kredity: 2
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:0/1, Z [HT]
Rozsah za akademický rok: 0 [hodiny]
Počet míst: neurčen / 16 (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: Mgr. Kristýna Červinková Poesová, Ph.D.
Vyučující: Mgr. Kristýna Červinková Poesová, Ph.D.
Anotace -
Poslední úprava: Mgr. Kristýna Červinková Poesová, Ph.D. (11.09.2023)
Předmět Výuka anglické výslovnosti představuje výuku výslovnosti v historickém kontextu vývoje didaktiky cizích jazyků s důrazem na její současné pojetí v rámci komunikativního přístupu.
Deskriptory -
Poslední úprava: Mgr. Kristýna Červinková Poesová, Ph.D. (11.09.2023)

práce se studijními materiály a samostudium (20 hodin); plnění průběžných úkolů (6 hodin); příprava na seminární úkol a peer teaching (10 hodin), příprava na zápočet (8 hodin)

Literatura -
Poslední úprava: Mgr. Kristýna Červinková Poesová, Ph.D. (11.09.2023)

DERWING, T. M. & MUNRO, M. J.: Pronunciation Fundamentals. Evidence-based Perspectives for L2 teaching and Research. Philadelphia: John Benjamins Publishing Company, 2015. ISBN 9789027213273.

GRANT, L. (ed.): Pronunciation Myths. Applying Second Language Research to Classroom Teaching. Ann Arbor: University of Michigan Press, 2014. ISBN 9780472035168.

LANE, L.: Tips for Teaching Pronunciation: A Practical Approach. New York: Pearson Education, 2010. ISBN 9780138136291.

CELCE-MURCIA, M., BRINTON, M. D. & GOODWIN, J. M.: Teaching Pronunciation. A Coursebook and Reference Guide. New York: Cambridge University Press, 2010. ISBN 978-0521729765. (vybrané části)

TROUVAIN, J. & GUT, U.: Non-Native ProsodyPhonetic Description and Teaching Practice. Berlin: Mouton de Gruyter, 2008. ISBN 9783110198751. (vybrané části)

PARDO, D. B., 2004. Can Pronunciation be Taught? A Review of Research and Implications for Teaching. In: Revita Alicantia de Estudios Inglesses. Alicante University, č. 17.

UNDERHILL, A.: Sound Foundations. Oxford: Macmillan Education, 2005. ISBN 1405064102.

WALKER, R.: Teaching the Pronunciation of English as a Lingua Franca. Oxford: Oxford University Press, 2010. ISBN 9780194422000.

HANCOCK, M.: Pronunciation Games. Cambridge: Cambridge University Press, 1995. ISBN 9780521467353.

HEWINGS, M.: Pronunciation Practice Activities. Cambridge: Cambridge University Press, 2004. ISBN 0521754577.

ROGERSON-REVELL, P.: English Phonology and Pronunciation Teaching. London: Continuum, 2011. ISBN 9780826424037.

VAUGHAN-REES, M.: Rhymes and Rhythm. A poem-based course for English Pronunciation. Reading: Garnet 

https://futurebooks.cz/books/pedfa_esf_7/?/obalka/

Sylabus -
Poslední úprava: Mgr. Kristýna Červinková Poesová, Ph.D. (11.09.2023)

Hlavní témata:

historický vývoj výuky výslovnosti

faktory ovlivňující výuku a učení se výslovnosti druhého/cizího jazyka

mýty spojené s výukou výslovnosti

výslovnostní model

výzkum v oblasti výuky výslovnosti

Podmínky zakončení předmětu -
Poslední úprava: Mgr. Kristýna Červinková Poesová, Ph.D. (11.09.2023)
80% docházka; důkladná příprava na jednotlivé semináře (pravidelné čtení odborných textů a studií); aktivní účast v seminářích; seminární úkol (popis a ohodnocení aplikace/blogu/webovýh stránek podporující výuku výslovnosti; peer teaching nebo odevzdání plánu výslovnostní aktivity; rozprava nad vybranými tématy/seminární prací
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK