Poslední úprava: PhDr. Bohuslav Dvořák, Ph.D. (08.09.2022)
Cílem kurzu je aplikace teoretických oborově-didaktických poznatků v kontextu střední školy. Studenti se seznámí s principy a způsoby tvorby základních kurikulárních dokumentů (RVP, ŠVP) zejm. ve vztahu ke komunikační kompetenci. Do kontextu výuky anglického jazyka na střední škole budou zasazena didaktická témata strukturovaná dle stěžejních faktorů vyučovacího procesu. Analýza a hodnocení videonahrávek vyučovacích hodin ze středních škol umožní studentům dále přesněji identifikovat a hodnotit jednotlivé aspekty výuky cizího jazyka a zaměřovat tak své profesní vidění.
Poslední úprava: PhDr. Bohuslav Dvořák, Ph.D. (08.09.2022)
The aim of the course is the application of theoretical subject didactics knowledge in the context of secondary schools. The students wil get acquainted with the principles and ways of creation of basic curricular documents (Framework Education Programme, School Education Programme) mainly with respect to the development of communicative competency. Subject didactics topics stuctured in accordance with the main factors of the teaching/learning process will be set in the context of teaching the English language at secondary schools. Analysis of video recordings from secondary schools enable the students to clearly identify and evaluate individual aspects of FL teaching and therefore focus their own professional focus.
Deskriptory
Poslední úprava: doc. PhDr. Petr Chalupský, Ph.D. (11.09.2022)
Samostudium literatury 5 hodin
Práce se studijními materiály 7 hodin
Plnění průběžných úkolů 10 hodin
Příprava na zkoušku 10 hodin
Literatura -
Poslední úprava: PhDr. Bohuslav Dvořák, Ph.D. (08.09.2022)
Gover, R., Philips, D., & Walters, S. (1995).Teaching practice handbook. New ed. Oxford: Macmillan Heinemann English language teaching. ISBN 0435240595.
Manuál pro tvorbu školních vzdělávacích programů na gymnáziích. (2007). Praha: Výzkumný ústav pedagogický v Praze. ISBN 978-80-87000-13-7.
Nuan, D. & Lamb, C. (1996). The Self-directed Teacher: Managing the learning process. Cambridge. ISBN 0-521-49773-6.
Rámcový vzdělávací program pro gymnázia. (2007). Praha: Výzkumný ústav pedagogický v Praze. ISBN 978-80-87000-11-3.
Showalter, E. Teaching Literature. Blackwell Publishing, 2003. ISBN: 9780631226246.
Skopečková, E. Literární text ve výuce anglického jazyka: specifické aspekty didaktiky anglicky psané literatury ve výuce anglického jazyka v kontextu současných proměn české vzdělávací soustavy. Plzeň: Západočeská univerzita v Plzni, 2010. ISBN 978-80-7043-935-7.
Poslední úprava: PhDr. Bohuslav Dvořák, Ph.D. (08.09.2022)
Gover, R., Philips, D., & Walters, S. (1995).Teaching practice handbook. New ed. Oxford: Macmillan Heinemann English language teaching. ISBN 0435240595.
Manuál pro tvorbu školních vzdělávacích programů na gymnáziích. (2007). Praha: Výzkumný ústav pedagogický v Praze. ISBN 978-80-87000-13-7.
Nuan, D. & Lamb, C. (1996). The Self-directed Teacher: Managing the learning process. Cambridge. ISBN 0-521-49773-6.
Rámcový vzdělávací program pro gymnázia. (2007). Praha: Výzkumný ústav pedagogický v Praze. ISBN 978-80-87000-11-3.
Showalter, E. Teaching Literature. Blackwell Publishing, 2003. ISBN: 9780631226246.
Skopečková, E. Literární text ve výuce anglického jazyka: specifické aspekty didaktiky anglicky psané literatury ve výuce anglického jazyka v kontextu současných proměn české vzdělávací soustavy. Plzeň: Západočeská univerzita v Plzni, 2010. ISBN 978-80-7043-935-7.
Požadavky ke zkoušce -
Poslední úprava: PhDr. Bohuslav Dvořák, Ph.D. (08.09.2022)
- zkouška bude vedena formou ústního pohovoru
- sledována bude aplikace teoretických poznatků z oborové didaktiky do prostředí střední školy
- součástí hodnocení je také aplikace teoretického didaktického tematického okruhu do prostředí školní praxe
každý student má 1 řádný pokus a 2 opravné
Poslední úprava: PhDr. Bohuslav Dvořák, Ph.D. (08.09.2022)
- the exam will have the form of oral interview
- focus will be on the apllication of theoretical knowledge from the field of subjet didactics into the secondary school environment
- presentation of application of a topic from the area of theoretical knowledge from subject didactics in the everyday teaching practice will also be part of the exam mark
Each student has got maximally 3 attempts to pass.
Sylabus -
Poslední úprava: PhDr. Bohuslav Dvořák, Ph.D. (08.09.2022)
1. faktory vyučovacího procesu 2. cíle výuky 3. obsah výuky (včetně výuky literatury) 4. žák (včetně žáků s SPU) 5. učitel 6. řízení edukačního procesu (role mateřského jazyka) 7. principy tvorby a tvorba kurikulárních dokumentů (ŠVP, tematické plány) 8. plánování hodiny / fáze hodiny 9. didaktické prostředky 10. hodnocení ve výuce cizích jazyků / oprava chyb (autentické nahrávky a materiály k hodnocení)
Poslední úprava: PhDr. Bohuslav Dvořák, Ph.D. (08.09.2022)
1 Factors of the teaching learning process
2 teaching EL aims
3 contents of teaching English
4 the student ( including the students wit special educational needs)
5 the teacher
6 managing the educational process (including the role of the mother tongue)
7 principles of creation curricural documents (Framework Education Programme, School Education Programme)
8 lesson planning
9 evaluation and marking in teaching foreign languages/error correction - using authentic materials