PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Didaktika anglického jazyka I - OPNA3A012A
Anglický název: English language didactics I
Zajišťuje: Katedra anglického jazyka a literatury (41-KAJL)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2021
Semestr: zimní
E-Kredity: 6
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:1/2, Z+Zk [HT]
Rozsah za akademický rok: 0 [hodiny]
Počet míst: 20 / 20 (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: prof. Aline Germain-Rutherford
PhDr. Bohuslav Dvořák, Ph.D.
Vyučující: Gamze Korbek, Ph.D.
Je korekvizitou pro: OPNA3A013A
Je prerekvizitou pro: OPNA3A026A, OPNA3A022A
Anotace -
Poslední úprava: doc. PhDr. Petr Chalupský, Ph.D. (27.05.2020)
Cílem předmětu je rozvíjet poznatkovou základnu učitelství. Na základě znalosti oblastí stanovování cílů, komunikační kompetence, plánování atd. a v koordinaci se základními principy výuky jazykových prostředků se v rámci tohoto předmětu seznámí studenti s principy rozvoje řečových dovedností, a to jak v teoretické, tak v praktické rovině. Mikrovýstupy studentů, včetně jejich sebehodnocení a hodnocení, podporují rozvoj schopnosti stanovovat cíle, plánovat, realizovat a hodnotit vlastní výuku i výuku kolegů. Pro potřeby pozorování výuky a její reflexe budou studenti využívat pozorovacích archy. Tematické celky: 1. Receptivní řečové dovednosti: poslech a čtení 2. Produktivní řečové dovednosti: mluvení a psaní 3. Tvorba vlastních materiálů/aktivit 4. Mikrovyučování v rámci jednotlivých řečových dovedností s reflexí
Deskriptory -
Poslední úprava: PhDr. Bohuslav Dvořák, Ph.D. (06.09.2021)

5 kreditů

samostatné studium literatury - 20 hodin/semestr

práce se studijními materiály - 20hodin/semestr

plnění průběžných úkolů - 19 hodin/semestr

bez seminární práce

 

Po dohodě se studenty může přednáška i online v prostředí google meet.

Literatura -
Poslední úprava: PhDr. Bohuslav Dvořák, Ph.D. (04.09.2021)

 

Povinné tituly - vybrané kapitoly z:

 Brown, H. (2001). Teaching by principles: an interactive approach to language pedagogy. 2nd ed. White Plains, NY: Longman. ISBN 978-013028283.

Harmer, J. (1991). The Practice of English Language Teaching. Longman. ISBN 0-582-40385-5.

Gover, R., Phillips, D., & Walters, S. (1995).  Teaching Practice Handbook. Heinemann. ISBN 0435240595.

Scrivener, J. (2011).  Learning Teaching: the essentials guide to English language teaching. Oxford: Macmillan.  ISBN 978-1-4050-1399-4.

 

 

Doporučené tituly

  • WILSON, JJ. (2008). How to Teach Listening. Harlow: Pearson Education, 2008. 
  • ALDERSON, C. N. (2005). With a Chapter on Testing Reading by J. Charles. Teaching reading skills in a foreign language. Second edition. Oxford: Macmillan, 2005. 
  • GOH, C. C. M., BURNS, A. (2012) Teaching speaking: a holistic approach. New York: Cambridge University Press.
  • HARMER, J. (2004). How to Teach Writing. Harlow: Longman.
  • HARMER, J. (1998). How to Teach English. London: Longman.
  • HENDRICH, J. et al. (1988). Didaktika cizích jazyků. SPN Praha.
  • BROWN, H. (2014). Principles of Language Learning and Teaching. 6th ed. NY: Pearson Education ESL.
  • HEDGE, T. (2000). Teaching and Learning in the Language Classroom. Oxford: Oxford University Press.
  • THORNBURY, S. (2006). An A – Z of ELT. Oxford: Macmillan
Požadavky ke zkoušce -
Poslední úprava: PhDr. Bohuslav Dvořák, Ph.D. (05.09.2021)

zkouška

zkouška se bude skládat ze tří částí: 1. písemného testu teoretických znalostí o řečových dovednostech - (nutné dosánout nejméně 60% celkového počtu bodů) + následného teoretického pohovoru nad testem

                                                      2. ústního pohovoru - zpětné vazby nad zadanými domácími úkoly

                                                      3. rozhovoru o prostudovaných dílech z doporučené literatury

Součástí hodnocení je i jazyková a formulační úroveň.

Sylabus -
Poslední úprava: PhDr. Bohuslav Dvořák, Ph.D. (04.09.2021)

Tematické celky:
1. Receptivní řečové dovednosti: poslech a čtení
2. Produktivní řečové dovednosti: mluvení a psaní
3. Tvorba vlastních materiálů/aktivit
4. Mikrovyučování v rámci jednotlivých řečových dovedností s reflexí

Podmínky zakončení předmětu -
Poslední úprava: PhDr. Bohuslav Dvořák, Ph.D. (04.09.2021)

Požadavky k ukončení kurzu:

- docházka - minimálně 80%

- aktivní účast ve výuce, včetně aktivit založených na domácí četbě a domácích úkolech

- odevzdání příprav nahodimu/aktivit jako podkladů pro mikrovyučování

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK