PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Překlad ve výuce anglického jazyka - OPNA3A006C
Anglický název: Translation in ELT
Zajišťuje: Katedra anglického jazyka a literatury (41-KAJL)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2022
Semestr: zimní
E-Kredity: 3
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:0/1, Z [HT]
Rozsah za akademický rok: 0 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: PhDr. Eva Skopečková, Ph.D.
Anotace -
Poslední úprava: doc. PhDr. Petr Chalupský, Ph.D. (14.05.2020)
Cílem kurzu je seznámit studenty s využíváním a možnostmi překladu (a tedy i mateřského jazyka) ve výuce anglického jazyka, a to v souladu s principy didaktiky anglického jazyka a současně s využitím vhodných teoretických koncepcí z oblasti teorie překladu. Obsah kurzu je utvořen kolem následujících tematických celků: 1. Výuka cizího jazyka a překlad(ání) ve výuce cizího jazyka (včetně úlohy mateřského jazyka – historie až současnost). 2. Konkrétní teoretické koncepce a přístupy v rámci teorie překladu relevantní s ohledem na možnost využití pro výuku. 3. Překlad jako produkt – překlad jako proces. 4. Překlad ve výuce anglického jazyka – konkrétní aktivity a techniky.
Literatura
Poslední úprava: doc. PhDr. Petr Chalupský, Ph.D. (14.05.2020)

BUTZKAMM, Wolfgang a CALDWELL, John A. W. The Bilingual Reform. A Paradigm Shift in Foreign Language Teaching. Tübingen: Gunter Narr Verlag, 2009. ISBN: 9783823364924

KNITTLOVÁ, Dagmar a kolektiv. Překlad a překládání. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2010. ISBN 978-80-244-2428-6

LEONARDI, Vanessa. The Role of Pedagogical Translation in Second Language Acquisition. From Theory to Practice. Peter Lang, 2010. ISBN: 978-3-0343-0087-2

PYM, Anthony, MALMKJAER, Kirsten a GUTIÉREZ-COLÓN PLANA, Mar. Translation and language learning: The role of translation in the teaching of languages in the European Union. Studies on Translation and Multilingualism. Publications Office of the European Union, 2013. ISBN: 978-92-79-30926-7

TSAGARI, Dina a FLOROS Georgios, ed. Translation in Language Teaching and Assessment. Cambridge Scholars Publishing, 2013. ISBN-13: 978-1443850445

Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: doc. PhDr. Petr Chalupský, Ph.D. (11.09.2022)

· Docházka (max. 2 absence)
· Průběžné plnění zadaných úkolů
· Digitální portfolio všech úkolů vyhotovených během semestru –
portfolio je třeba vložit v termínu do příslušné sekce
google.classoom.com
· Jedním z úkolů je prezentace – formou „peer teaching“ ve výuce/semináři

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK