PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Rozvíjení didaktických znalostí obsahu prostřednictvím videoklubu - OPNA1A142C
Anglický název: Developing pedagogical content knowledge via videoclubs
Zajišťuje: Katedra anglického jazyka a literatury (41-KAJL)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2019
Semestr: oba
E-Kredity: 3
Rozsah, examinace: 0/2, Z [HT]
Počet míst: zimní:neurčen / neurčen (80)
letní:neurčen / neurčen (80)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Je zajišťováno předmětem: OPNA2A132C
Poznámka: předmět lze zapsat opakovaně
předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
předmět lze zapsat v ZS i LS
Garant: doc. PhDr. Klára Uličná, Ph.D.
Anotace -
Poslední úprava: Kateřina Esserová, DiS. (02.09.2019)
Cílem videoklubů je prostřednictvím analýzy videozáznamů výuky předmětu, pro který bude student kvalifikován, rozvinout jeho didaktické znalosti obsahu. Důraz bude kladen na rozvoj všímání si a interpretaci viděného založené na znalostech.
Literatura
Poslední úprava: Kateřina Esserová, DiS. (02.09.2019)

dle doporučení oborových didaktiků

Metody výuky
Poslední úprava: Kateřina Esserová, DiS. (02.09.2019)

Skupina studentů se bude setkávat s vyučujícím v průběhu celého semestru. Práce bude sestávat z domácí přípravy (shlédnutí videozáznamu výuky či její části a zpracování reflektivních otázek) a z práce v seminářích.

Sylabus
Poslední úprava: Kateřina Esserová, DiS. (02.09.2019)

Před-setkání: Student se dostaví do místnosti R319 pro úvodní analýzu videozáznamu hodiny. Bližší informace a přihlášení se na určitý termín viz kurz Moodle (https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=2532#section-1).

Pět seminářů po třech vyučovacích hodinách: V rámci seminářů budeme zejména diskutovat o shlédnutých videozáznamech z hodin a seznamovat se s oborově didaktickými pojmy, které studentům pomohou orientovat se v oblasti didaktiky svého předmětu.

Domácí práce mezi semináři: Podle pokynů vyučujícího - shlédnutí videozáznamu z hodiny nebo jeho části, přečtení odborného textu apod.

Po-setkání: Studenti budou opět žádáni, aby provedli analýzu videozáznamu hodiny.

 

Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: Kateřina Esserová, DiS. (02.09.2019)

Úvodní a závěrečná analýza videozáznamu hodiny. Průběžné úkoly v Moodle. Docházka.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK