Poslední úprava: Mgr. Jana Richterová, Ph.D. (29.09.2019)
Cílem předmětu je rozvoj jazykových dovedností studentů od úrovně C1-C2 Společného evropského referenčního rámce pro jazyky k úrovni C2. Jde o první semestr třísemestrálního kursu. Systematicky se pracuje s učebnicí a rozvíjejí se praktické dovednosti studentů v oblasti mluvního projevu, čtení s porozuměním, poslechu s porozuměním a psaní s důrazem na správnost, plynulost a komplexnost jazykového projevu. Gramatické okruhy zahrnují např. perfect aspect, the future, conditionals, past tense, participle clauses. Témata zahrnují např. changes, behaviour, rituals, the consumer society, music. Texty a nahrávky jsou všestranně analyzovány; studenti jsou stimulováni k jasnému formulování názoru k jejich obsahu i k jejich sumarizaci. Systematicky se rozšiřuje slovní zásoba, a to včetně kolokací, idiomů, frázových sloves a abstraktnch pojmů. Studenti jsou vedeni k chápání mluvnice jako systému a jejich znalosti v této oblasti se rozšiřují o méně frekventované jevy vyskytující se v probíraných textech. Základní učebnice je průběžně doplňována dalšími zdroji.
Poslední úprava: Mgr. Jana Richterová, Ph.D. (29.09.2019)
The aim of the course is to develop the key language skills of students at the C1-C2 level of the Common European Framework of Reference for Languages. It is the first of a three-term course. The learner works systematically with a course-book and expands his/her practical skills in the fields of spoken performance, reading comprehension, listening and writing, all focused on accuracy and language complexity. The grammatical items concerned are perfect aspect, the future, conditionals, past tense, participle clauses. The topics include changes, behaviour, rituals, the consumer society, music. The classroom material is to be analysed thoroughly; students are encouraged to form their attitudes and summarize the ideas. The vocabulary is enhanced systematically, including collocations, idioms and abstract terms. Grammar is presented to students as a system, including some of its less frequent features which occur in the texts. To support their knowledge, the students can be asked to study from other materials recommended by the lecturer.
Literatura - angličtina
Poslední úprava: Mgr. Jana Richterová, Ph.D. (29.09.2019)
CAPEL, A.; SHARP, V.; SUNDERLAND, P.; WHETTEM, E.; KINGSLEY, S. Objective Proficiency. Cambridge: CUP, 2013 (2nd edition). ISBN 978-1-107-61116-0.
SUNDERLAND, P.; WHETTEM, E. Objective Proficiency Workbook with Answers with Audio CD. Cambridge: CUP, 2014. (2nd edition). ISBN 978-1107619203.
VINCE, M. Language Practice for Advanced: Macmillan: 2014. ISBN 1 405 00762 1.
HEWINGS, M.; HAINES, S. Grammar and Vocabulary for Advanced. Cambridge: CUP, 2015. ISBN 978-1107481114.
McCARTHY, M.; O´DELL, F. English Vocabulary in Use Advanced with CD-ROM: Vocabulary Reference and Practice. Cambridge: CUP, 2013 (2nd edition). ISBN 978-1107637764.
O´DELL, F. English Idioms in Use Advanced. Cambridge, CUP, 2010. ISBN 978-0521744294.
(+ Další výběrové kapitoly ze zdrojů na úrovni C1-C2, které doporučí vyučující.)
Požadavky ke zkoušce
Poslední úprava: Mgr. Jana Richterová, Ph.D. (29.09.2019)
Předmět není zakončen zkouškou.
Sylabus - angličtina
Poslední úprava: Mgr. Jana Richterová, Ph.D. (29.09.2019)
SYLLABUS:
weeks 1 + 2: Unit 1 – Changes and Expectations
weeks 3 + 4 Unit 2 – Expectations and Behaviour
week 5 + 6: Unit 3 – Behaviour and The Consumer society
week 7 + 8: Unit 4 – The Society and Social Rituals
week 9: Complementary Reading+ Discussion in Class
week 10: Overall revision
Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: Mgr. Jana Richterová, Ph.D. (13.09.2020)
Předmět je zakončen zápočtem. Podmínkou pro udělení zápočtu je aktivní účast na výuce (prezence musí být 80 %) a úspěšné absolvování zápočtového testu. Součástí testu je 1) část Use of English (slovní zásoba, gramatika, předložky a kolokace z učebnice, případně dalších vybraných zdrojů), 2) esej v rozsahu 350-400 slov (esej nesmí obsahovat více než tři chyby na úrovni B2). Součástí hodnocení je i jazyková a formulační úroveň.