PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Speciálně pedagogická diagnostika, poradenství a terapie - OPN03S203B
Anglický název: Special Diagnostics, Counseling and Therapy
Zajišťuje: Katedra speciální pedagogiky (41-KSP)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2020
Semestr: letní
E-Kredity: 7
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:2/3, KZ [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: doc. PhDr. Lea Květoňová, Ph.D.
PhDr. Lenka Felcmanová, Ph.D.
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace
Poslední úprava: PhDr. Eva Koželuhová, Ph.D. (30.01.2020)
Předmět je zaměřen na systémové pojetí poradenství v mateřské škole. Studenti se seznámí se zásadami a organizací poradenské práce, vedením rozhovoru se zákonnými zástupci dětí, plánováním a vyhodnocováním efektivity podpůrných opatření 2. až 5. stupně. Dále také s nastavováním systémových opatření zaměřených na naplňování individuálních potřeb dětí a jeho průběžný monitoring. Témata: 1.) Zásady poradenské práce 2.) Zásady vedení diagnostického a poradenského rozhovoru 3.) Příprava individuálního vzdělávacího plánu, plánování poskytování podpůrných opatření bez IVP 4.) Vyhodnocování podpůrných opatření 2. až 5. stupně, komunikace se školským poradenským zařízením 5.) Systémová opatření v oblasti podpory wellbeingu a naplňování individuálních potřeb dětí 6.) Metodická podpora učitelů a asistentů pedagoga v MŠ zaměřená na naplňování speciálních vzdělávacích potřeb dětí 7.) Multidisciplinární spolupráce v podpoře dětí předškolního věku
Literatura
Poslední úprava: PhDr. Lenka Felcmanová, Ph.D. (30.01.2020)

HOSKOVCOVÁ, Simona a Lucie SUCHOCHLEBOVÁ RYNTOVÁ. Výchova k psychické odolnosti dítěte: silní pro život. Praha: Grada, 2009. Pro rodiče. ISBN 9788024722061.

HUGHES, Daniel A. Budování citového pouta: jak probouzet lásku v hluboce traumatizovaných dětech. Praha: Institut fyziologické socializace, 2017. ISBN 9788027028382. 

LIPNICKÁ, Milena. Poradenská činnost učitele v mateřské škole. Praha: Portál, 2017. ISBN 978-80-262-1179-2.

SVOBODA, Mojmír, Dana KREJČÍŘOVÁ a Marie VÁGNEROVÁ. Psychodiagnostika dětí a dospívajících. Vydání třetí. Praha: Portál, 2015. ISBN 978-80-262-0899-0.

VÁGNEROVÁ, Marie a Jarmila KLÉGROVÁ. Poradenská psychologická diagnostika dětí a dospívajících. Praha: Karolinum, 2008. ISBN 9788024615387.

Studijní opory
Poslední úprava: PhDr. Eva Koželuhová, Ph.D. (29.01.2020)

Odkaz na kurz v Moodle je: https://dl1.cuni.cz/enrol/index.php?id=8855 (heslo pro hosta je akreditacePPV2020).

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK