PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Podpora nadaných dětí v hudebních souborech - OPN03H409C
Anglický název: Support of Gifted Children in Music Ensemble
Zajišťuje: Katedra hudební výchovy (41-KHV)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2020
Semestr: letní
E-Kredity: 3
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/1, Z [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: Mgr. Milena Kmentová, Ph.D.
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace
Poslední úprava: PhDr. Eva Koželuhová, Ph.D. (25.01.2020)
Studenti získají informace o diagnostice a možnostech rozvoje hudebního nadání dětí v předškolním věku, osvojí si techniky vedení různých hudebních činností. Zaměří se na výběr repertoáru a individualizaci úkolů s ohledem na různou míru hudebního nadání dětí. Součástí výuky je náslech a praxe v dětském hudebním souboru. Obsahem seminární práce bude scénář vystoupení dětského hudebního souboru s vypracovaným hudebním doprovodem dětských interpretů i pedagoga, seminární práce bude prezentována ve výuce nebo na konzultaci. Témata: 1.) Diagnostika hudebních schopností předškolního dítěte. 2.) Hudební pregramotnost a gramotnost. 3.) Dětské hudební soubory. 4.) Vedení dětského hudebního souboru. 5.) Výběr repertoáru, techniky vedení, zajištění hudebního doprovodu. 6.)Příprava a průběh vystoupení dětského hudebního souboru. 7.) Individualizace hudebních činností podle míry nadání dětí. 8.) Náslech a praktické vedení hudebních činností v předškolním oddělení dětského souboru.
Literatura
Poslední úprava: PhDr. Eva Koželuhová, Ph.D. (25.01.2020)

HERDEN, Jaroslav. My pozor dáme a posloucháme: posloucháme hudbu se žáky 1. stupně základní školy. Praha: Scientia, 1994. Učebnice pro základní školy. ISBN 80-85827-56-5.

KMENTOVÁ, Milena. Témbrový sluch předškolních a mladších školních dětí ve světle pedagogického výzkumu. Praha: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta. 2019. ISBN 978-80-7603-112-8.

KRÁLOVÁ, Eva, Miloš KODEJŠKA, Mária STRENÁČIKOVÁ a Maciej KOŁODZIEJSKI. Hudební klima a dítě. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2016. ISBN 978-80-7290-885-1.

RAKOVÁ, Milena, Ljuba ŠTÍPLOVÁ a Alena TICHÁ. Zpíváme a nasloucháme hudbě s nejmenšími. Vydání druhé. Praha: Portál, 2016. ISBN 978-80-262-1081-8.

ŠIMANOVSKÝ, Zdeněk, Alena TICHÁ a Tereza STAŇKOVÁ. Lidové písničky a hry s nimi 2. Praha: Portál, 2019. ISBN 978-80-262-1368-0.

Studijní opory
Poslední úprava: PhDr. Eva Koželuhová, Ph.D. (29.01.2020)

Odkaz na kurz v Moodle je: https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=8882 (heslo pro hosta je akreditacePPV2020).

Videozáznamy vystoupení dětského souboru.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK