|
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Jana Kropáčková, Ph.D. (03.05.2017)
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Barbora Loudová Stralczynská, Ph.D. (28.01.2022)
Cílem kurzu je vést studenty k hlubšímu pochopení a reflexi vybraných problémů předškolního vzdělávání, které se pojí se specifiky nastavení daných modelů předškolního vzdělávání v zahraničí. Záměrem kurzu je nacházet inspirace pro vlastní pedagogickou práci i směřování českého předškolního vzdělávání. |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Barbora Loudová Stralczynská, Ph.D. (28.01.2022)
Výuka se bude realizovat v prezenční formě. V případě přechodu na distanční výuku bude využit MS Teams. Link: https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a9fdc47adfe5349f6a4e5ffe4a8f36ac6%40thread.tacv2/conversations?groupId=e45d676e-cb24-40fe-8992-5bc74d82a1e9&tenantId=5335a395-3770-41bf-b111-59efae08bf8d Přístupový kód získají studenti na začátku semestru od vyučujících mailem. |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Jana Kropáčková, Ph.D. (03.05.2017)
Základní studijní literatura EUROPEAN COMMISSION/EACEA/EURYDICE/EUROSTAT. Key Data on Early Childhood Education and Care in Europe. 2014 Edition. Eurydice and Eurostat Report. Luxembourg: Publications Office of the European Union, 2014. OECD. Starting Strong IV: Monitoring Quality in Early Childhood Education and Care, OECD Publishing, Paris, 2015. DOI: http://dx.doi.org/10.1787/9789264233515-en SYSLOVÁ, Z., BORKOVCOVÁ, I., PRŮCHA, J.. Péče a vzdělávání dětí v raném věku. Komparace české a zahraniční studie. Praha: Wolters Kluwer ČR, 2014. ISBN 987-80-7478-354-8.
Doporučená studijní literatura BRAY, M., ADAMSON. B., MASON, M. Comparative Education Research. Approaches and Methods. CERC Studies in Comparative Education 19. Hong Kong: University of Hong Kong, CERC, Springer, 2007. ISBN 978-1-4020-6188-2. OECD. Starting Strong III: A Quality Toolbox for Early Childhood Education and Care. OECD, 2012. ISBN 978-92-64-12325-0. PRŮCHA, J. Srovnávací pedagogika. Praha, Portál 2006. 263 s. ISBN 80-7367-155-7 VÁŇOVÁ, M. Teoretické a metodologické otázky srovnávací pedagogiky. Praha: Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy v Praze, 1998. |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Barbora Loudová Stralczynská, Ph.D. (28.01.2022)
- přednáška - individuální a skupinové studium odborných textů v češtině i angličtině - videoanalýza - diskuse, reflexe aktuálních témat |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Barbora Loudová Stralczynská, Ph.D. (16.02.2021)
Kurz bude zakončen ústní zkouškou v podobě individuální prezentace vybraného problému za nákladě studia zahraniční literatury. Podmínkou splnění kurzu je účast na kontaktní výuce, splnění úkolů v Moodle a složení zkoušky. |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Barbora Loudová Stralczynská, Ph.D. (16.02.2021)
1. Úvod a UNESCO, ISCED 2011 – přečíst ISCED 2011 2. Práce s dokumentem Key Data on ECEC 2019: access, policy integration 3. Doporučení pro ECEC v předškolním vzdělávání v Evropě: Doporučení Evropské Rady 2019 4. Kurikula v ISCED 0 5. Inkluze 6. Programy podporující integraci dětí do vzdělávacího systému 7. Jazyky 8. Odborná příprava učitelů v ISCED 0 9. Individuální práce na prezentaci 10. Společná prezentace jednotlivých témata jejich reflexe |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Barbora Loudová Stralczynská, Ph.D. (10.02.2022)
Všechny studijní opory jsou v Moodle kurzu: https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=5012 Kód ke vstupu do kurzu získají studenti na začátku semestru od vyučující. |