PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Plánování pedagogické podpory žáků se speciálními vzdělávacími potřebami s využitím PLPP - OPMZ0Q124C
Anglický název: Planning teaching aid pupils with special educational needs using the learning media assesment form
Zajišťuje: Katedra speciální pedagogiky (41-KSP)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2018
Semestr: letní
E-Kredity: 5
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/3, Z [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
Garant: PhDr. Mgr. Pavlína Šumníková, Ph.D.
doc. PaedDr. Vanda Hájková, Ph.D.
Anotace -
Poslední úprava: PaedDr. Eva Marádová, CSc. (10.01.2019)
Kurz pro studenty 1. stupně ZŠ je součástí nabídky předmětů v rámci projektu „Podpora pregraduálního vzdělávání na PedF UK“ (reg. č. CZ.02.3.68/0.0/0.0/16_038/0006965), podaktivita Rozvoj kompetencí studentů-budoucích učitelů propojováním teoretické a praktické výuky. Seznámí s možnostmi plánování pedagogické podpory s využitím PLPP, naučí je sledovat silné a slabé stránky žáka, popisovat jeho obtíže, seznámí je se základy funkční diagnostiky žáka ve třídě podle diagnostických domén, naučí je stanovovat cíle rozvoje žáka a navrhovat úpravy
Literatura
Poslední úprava: PaedDr. Eva Marádová, CSc. (10.01.2019)

Povinná literatura:

BASLEROVÁ, P. Katalog posuzování míry speciálních vzdělávacích potřeb - část II. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, Pedagogická fakulta, 2012. ISBN 978-80-244-3051-5.

ČADOVÁ, E. Katalog posuzování míry speciálních vzdělávacích potřeb - část II. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, Pedagogická fakulta, 2012. ISBN 978-80-244-3052-2.

POTMĚŠIL, M. Katalog posuzování míry speciálních vzdělávacích potřeb - část II. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, Pedagogická fakulta, 2012. ISBN 978-80-244-3053-9.

VRBOVÁ, R. Katalog posuzování míry speciálních vzdělávacích potřeb - část II. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, Pedagogická fakulta, 2012. ISBN 978-80-244-3056-0.

JANKOVÁ, J. a kol. Metodika práce AP při aplikaci podpůrných opatření u žáků se zrakovým postižením. Olomouc: UPOL, 2015. ISBN 978-80-244-4686-8 (elektronická verze)

Doporučená literatura:

KROUPOVÁ, K. Slovník speciálněpedagogické terminologie. Vybrané pojmy. Praha: Grada Publishing, 2016, 328 s., ISBN: 978-80-247-5264-8

Sylabus
Poslední úprava: PaedDr. Eva Marádová, CSc. (10.01.2019)

Kurz o celkovém rozsahu 30 hodin je členěn do 3 teoretických bloků a 3 bloků praktického výcviku spojeného s náslechy v hodinách s přítomností žáků s PLPP na základních školách.

1. teoretický blok:  Terminologická orientace v PLPP (5 hod)- Hájková, Květoňová, Šumníková

-charakteristiky žáků s různým typem SVP na ZŠ, základy funkční diagnostiky pro PLPP, diagnostické domény a jejich využití pro popisy obtíží žáka v PLPP;

2. teoretický blok: Cíle rozvoje žáků se SVP v PLPP  a jejich hodnocení (5 hod) – Hájková, Květoňová, Šumníková

- stanovování cílů rozvoje žáka se SVP, strategie spolupráce školy a rodiny při plnění cílů,  hodnocení efektivity PLPP – ukázky, kazuistiky s rozborem

3. teoretický blok: Návrhy podpůrných opatření v PLPP (5 hod)- Hájková, Květoňová, Šumníková

- ukázky aplikací podpůrných opatření  žáků se SVP ve škole, v domácí přípravě a nastavení podpůrných opatření tzv. jiného druhu ( pro zátěžové situace , při vztahových problémech ve třídě)

1. blok praktického výcviku: náslechy ve třídě ZŠ s žáky s PLPP ( 5 hod) –Malotová, Jelínková

2. blok praktického výcviku: náslechy ve třídě ZŠ s žáky s PLPP ( 5 hod) – Malotová, Jelínková

3. blok praktického výcviku: náslechy ve třídě ZŠ s žáky s PLPP ( 5 hod) – Malotová, Jelínková

 

Metody: výuka metodou „open book“, prezentace případových studií a ukázek praktických postupů s rozborem, praktický výcvik v podmínkách ZŠ  v kontaktu s žákem s PLPP, náslechy ve výuce žáků s PLPP.

Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: doc. PaedDr. Vanda Hájková, Ph.D. (03.02.2019)

Podmínky splnění kurzu:

Absolvování 80% výuky a náslechové praxe, zpracování a prezentace vlastního návrhu PLPP pro žáka se SVP  s využitím poznatků z výuky a z praxe

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK