|
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Martin Dlouhý, Ph.D. (11.10.2023)
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Martin Dlouhý, Ph.D. (28.05.2019)
Cílem předmětu je získat základní vědomosti orientované na problematiku vztahu tělesné výchovy a zdraví včetně problematiky hypokineze. |
|
||
Poslední úprava: PaedDr. Jana Hájková (08.02.2022)
Přímá výuka 24 hodin Příprava na konzultace (za semestr) 10 hodin Zpracování úkolu 20 hodin Příprava za zápočet 20 hodin |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Martin Dlouhý, Ph.D. (28.05.2019)
HOLČÍK, J. Zdravotní gramotnost a její role v péči o zdraví. Brno : MSD, 2009. ISBN 978-80-7392-089-0 KOPECKÝ, M., Et Al. Antropologicko-psychologicko-sociální aspekty podpory zdraví a výchovy ke zdraví. Olomouc : Univerzita Palackého v Olomouci, 2013. ISBN 978-80-244-3472-8 KRAUS, B.; POLÁČKOVÁ, V. Člověk - prostředí - výchova. Brno : Paido, 2001. 199 s. ISBN 80-7315-004-2 PAYNE, J. aj. Zdraví : hodnota a cíl moderní medicíny. Praha : Triton, 2002. ISBN 80-7254-293-1 WALTEROVÁ, E. (ed.) Úloha školy v rozvoji vzdělanosti. 1. a 2. díl. Brno : Paido, 2004, 259 s. ISBN 80-7315-083-2 MZ ČR, WHO. Zdraví 21 - zdraví do 21. století. Praha : 2001. 147 s. ISBN 80-85047-49-5 |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Martin Dlouhý, Ph.D. (28.05.2019)
1. Determinanty zdraví a možnosti jejich ovlivňování. 2. Zdravotní gramotnost a její role v péči o zdraví, rozvojové priority. 3. Způsoby výchovy ke zdraví, které respektují zdraví jako stav psychické, duševní a sociální pohody. 4. Informační zázemí pro oblast podpory zdraví, selektivní přístup k informacím. 5. Úloha pedagoga v procesu rozhodování o vlastním chování vůči zdraví. 6. Aktuální otázky zdraví vs. tělesná výchova |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Martin Dlouhý, Ph.D. (11.10.2023)
Požadavky ke splnění předmětu (zápočtu či zkoušky) jednoznačně vycházejí z obsahu sylabu, anotace a prostudovaného avizovaného seznamu literatury v popisu daného předmětu v SIS a jsou dále upřesněny vyučujícím vždy na začátku semestru. Podmínky zakončení předmětu: - 90 % docházka - aktivní účast - zpracování přípravy, resp. realizace metodického výstupu v rámci vybraných (vylosovaných) pohybových aktivit orientované na úpolovou problematiku. |