|
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. Petra Horská, Ph.D. (14.03.2019)
|
|
||
Poslední úprava: MgA. Alžběta Ferklová (18.03.2024)
Cílem předmětu je seznámit studenty s pestrou škálou metod a technik dramatické výchovy využitelných při práci s dětmi napříč celým prvním stupněm a ukázat pestrost možných námětů. |
|
||
Poslední úprava: MgA. Alžběta Ferklová (18.03.2024)
Vyčíslení studijní zátěže: Přímá výuka 48 hodin Samostudium literatury: 20 hodin Práce se studijními materiály: 10 hodin Příprava na zápočet: 22 hodin |
|
||
Poslední úprava: MgA. Alžběta Ferklová (18.03.2024)
Povinná literatura: MORGAN(OVÁ), Norah; SAXTON(OVÁ), Juliana. Vyučování dramatu: hlava plná nápadů. Přel. Helena ZYMONOVÁ a Jaroslav PROVAZNÍK. Praha: Sdružení pro tvořivou dramatiku, 2001. 252 s. Přel. z Teaching drama: a mind of many wonders [1987]. ISBN 80-901660-2-4. VALENTA, Josef. Metody a techniky dramatické výchovy. 3., upr. vyd. Praha: Grada Publishing, 2008. 352 s. ISBN 978-80-247-1865-1. Doporučená literatura: NEELANDS, Jonothan. Strukturování dramatické práce. Přeložil Radim SVOBODA. Deník Dětské scény ‘95. Ústí nad Orlicí 1995, č. 1-9. Přel. z: Structuring Drama Work. KOŤÁTKOVÁ, S. A KOL.Vybrané kapitoly z dramatické výchovy. Praha: Karolinum, 1998. ISBN 80 - 7184 - 756-9. RYCHECKÝ,S. Dramatická výchova nejen pro školu 2., výukové programy. Brno: Lužánky, 2012. ISBN 978-80-85038-02-6. SVOZILOVÁ,D. Analýza strukturované dramatické hry v kontextu DV Brno: JAMU, 2005. ISBN 80-86928-10-1. |
|
||
Poslední úprava: MgA. Alžběta Ferklová (18.03.2024)
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. Petra Horská, Ph.D. (14.03.2019)
Obsah předmětu: Techniky strukturovaného dramatu (dále SD) a jejich konkrétní řazení do výukových celků - strukturovaných dramat (problémová, se sociální tématikou, vycházející z literatury, dějepisná, dramata na aktuální témata). Analýza strukturovaných celků z hlediska jejich stavby a použití jednotlivých technik, specifika práce s touto vyučovací metodou. Seznámení s technikou divadla Fórum. 1. strukturované drama jako výukový fenomén sociálních témat 2. strukturované drama jako výukový fenomén historie 3. strukturované drama jako výukový fenomén literatury 4. techniky strukturovaného dramatu 5. učitel v roli a boční vedení 6. živé obrazy 7. analýza strukturovaného dramatu z hlediska stavby 8. analýza strukturovaného dramatu z hlediska použití jednotlivých technik 9. divadlo utlačovaných – divadlo Fórum I. 10. divadlo utlačovaných – divadlo Fórum II. 11. specifika práce s metodou strukturovaného dramatu 12. shrnutí a opakování učiva |
|
||
Poslední úprava: MgA. Alžběta Ferklová (18.03.2024)
1. Aktivní účast v hodinách - možnost 2 absencí. Při více absencích náhradní úkol dle individuální domluvy. 2. Studium odborné literatury (J. Valenta + Morganová,S.; Saxtonová, J.) a z něj vycházející úvaha na téma: Možnosti využití metod a technik dramatické výchovy na 1. stupni ZŠ. |
|
||
Poslední úprava: MgA. Alžběta Ferklová (18.03.2024)
Odkaz na studijní opory v Moodle: https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=5746 heslo: 1A |