|
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Jana Poche Kargerová, Ph.D. (13.09.2023)
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Jana Poche Kargerová, Ph.D. (25.09.2023)
Připravit studenty na vlastní praxi, která vyžaduje integraci a aplikaci všech dosavadních poznatků. Vybavit studenty dovedností zvládat a řešit situace v pedagogické praxi. Seznámit se s možnostmi a technikami vzájemné kolegiální podpory |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Jana Poche Kargerová, Ph.D. (13.09.2023)
Studijní zátěž celkem 25 hodin: 3x 3 vyučovací hodiny (9 hodin) Plnění úkolů v moodle 10 hodin Studium literatury a evidence problematických situací 4 hodiny |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Petra Horská, Ph.D. (14.03.2019)
Povinná literatura: KORTHAGEN, F. et al. Jak spojit teorii s praxí: Didaktika realistického vzdělávání učitelů. Brno: Paido, 2011. ISBN 978-80-7315-221-5. SPILKOVÁ, V., TOMKOVÁ, A., MAZÁČOVÁ, N., KARGEROVÁ, J. a kol.: Klinická škola a její role ve vzdělávání učitelů. Praha. Retida, 2015, 197 stran, 978-80-7290-832-5.
Doporučená literatura: SLAVÍK, J., JANÍK, T., NAJVAR, P. KNECHT, P. Transdisciplinární didaktika O učitelském sdílení znalostí a zvyšování kvality výuky napříč obory. Brno: Muni PRESS, 2017. PÍŠOVÁ, M. Klinický rok: procesy profesního rozvoje studentů učitelství a jejich podpora. Pardubice: Univerzita Pardubice, 2005. ISBN 80-7194-744-X. TOMKOVÁ, A., SPILKOVÁ, V., PÍŠOVÁ, M.. MAZÁČOVÁ, N., KRČMÁŘOVÁ, T., KOSTKOVÁ, K., KARGEROVÁ, J. Rámec profesních kvalit učitele. Hodnoticí a sebehodnoticí arch. Praha: Národní ústav pro vzdělávání, 2012. ISBN: 978-80-87063-64-4. Dostupné z: http://www.nuv.cz/file/54/ http://kppg.pedf.cuni.cz/files/users/2/tiny_browser_files/files/klsk_reflexe_ke_kurzu_red.pdf |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Jana Poche Kargerová, Ph.D. (13.09.2023)
metody skupinové reflexe analýza pedagogických situací z praxe studentů analýza videozáznamů pedagogických situací aj |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Jana Poche Kargerová, Ph.D. (13.09.2023)
Příklady témat: 1. Respektující zvládání rušivého chování žáků. 2. Budování dobrých vztahů a prevence rušivého chování ve třídě 3. Hledání rovnováhy mezi potřebami skupiny a jednotlivých žáků. 6. Aktuální situace evidované studenty. |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Jana Poche Kargerová, Ph.D. (25.09.2023)
aktivní účast na seminářích zpracování problematické situace z vlastní praxe dle pokynů vyučující plnění úkolů v moodle |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Jana Poche Kargerová, Ph.D. (14.09.2023)
Kurz Moodle: https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=5761 (heslo: situace) |