PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Asistentská praxe k oborovým didaktikám III - OPMN0N171A
Anglický název: Assistive Practice in Field Didactics III
Zajišťuje: Katedra preprimární a primární pedagogiky (41-KPPP)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2023
Semestr: letní
E-Kredity: 2
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/2, Z [HT]
Počet míst: neurčen / 76 (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: prof. PaedDr. Radka Wildová, CSc., mimořádný profesor Univerzity Karlovy
Vyučující: Mgr. Eliška Glatzová
Mgr. Zuzana Marešová
RNDr. Jana Skýbová, Ph.D.
PhDr. Jana Slezáková, Ph.D.
doc. PhDr. Jana Stará, Ph.D.
prof. PaedDr. Radka Wildová, CSc., mimořádný profesor Univerzity Karlovy
Mgr. Blanka Zemanová
Prerekvizity : OPMN0N122A, OPMN0N157A
Je záměnnost pro: OKMN0N171A
Anotace -
Poslední úprava: Mgr. Zuzana Marešová (06.02.2024)
Kurz Asistentská praxe k oborovým didaktikám III je kurzem, ve kterém student prohlubuje své pedagogicko-psychologické a oborově didaktické praktické zkušenosti z didaktik, které studuje.
Cíl předmětu
Poslední úprava: Mgr. Zuzana Marešová (30.01.2023)
Cílem předmětu je prohloubit u studentů pedagogicko-psychologické a oborově didaktické praktické zkušenosti z didaktik.
Deskriptory
Poslední úprava: Mgr. Zuzana Marešová (30.01.2023)
Studijní zátěž:

přímá výuka a praxe: 24 hodin

reflexe: 12 hodin

samostudium, příprava na praxi: 14 hodin

úkol v Moodle: 8 hodin
Literatura
Poslední úprava: Mgr. Zuzana Marešová (30.01.2023)

Povinná literatura:

Vzhledem k provázanosti oborově didaktických předmětů s tímto předmětem jsou tituly povinné a doporučené literatury shodné s tituly předmětů Didaktika HV s praxí, Didaktika TV s praxí, Didaktika VV s praxí,

Didaktika rozvoje počáteční gramotnosti s praxí I, Poznávání přírody s didaktikou I a Didaktika českého jazyka s praxí I a II.

 

Doporučená literatura:

Slavík, J., Stará, J., Uličná, K. & Najvar, P. et al. (2017) Didaktické kazuistiky v oborech školního vzdělávání.

Brno: Masarykova univerzita. 499 s. ISBN 978-80-210-8768-2.

Metody výuky
Poslední úprava: Mgr. Zuzana Marešová (30.01.2023)

Praxe

Reflexe

Příprava na asistentskou praxi

Úkoly v moodle

 

Sylabus -
Poslední úprava: Mgr. Zuzana Marešová (10.02.2023)

Smyslem je, aby student tyto dovednosti získal nejen v konkrétních oborových didaktikách, ale aby je dokázal integrovat napříč školní výukou. Student v průběhu asistentské praxe vykonává různé činnosti, od hospitací, přes činnost asistenta učitele až po ověření si konkrétních didaktických postupů ve vlastních vyučovacích pokusech. V průběhu asistentské praxe studenti plní také úkoly zadané v kurzech jednotlivých oborových didaktik, které jsou korekvizitami Asistentské praxe I. Student si pro realizaci kurzu volí „vlastní“ školu a její 1. st. ZŠ a učitele, u kterého asistentskou praxi bude vykonávat. Každá aktivita studenta je studentem sebereflektována a učitelem na závěr denní výuky reflektována. O celém průběhu a organizaci praxe si student vede záznamy formou reflektivního deníku.

Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: Mgr. Zuzana Marešová (10.02.2023)

Studenti absolvují náslechovou praxi na zvolené škole u vybraného učitele a sledují činnost učitele a žáků, aby mohli splnit konkrétní úkol zadaný vedoucím paralelky. Úkoly vkládá student do moodle. Zápočet získá po vyhodnocení odevzdaných materiálů vedoucím asistentské praxe

Studijní opory
Poslední úprava: Mgr. Zuzana Marešová (07.02.2024)

Podpora (kurz) v moodle: https://dl1.cuni.cz/enrol/instances.php?id=15206

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK