|
|
|
||
Poslední úprava: doc. RNDr. Darina Jirotková, Ph.D. (12.09.2023)
|
|
||
Poslední úprava: doc. RNDr. Darina Jirotková, Ph.D. (12.09.2023)
Cíle předmětu: student hlouběji - uchopí základy elementární aritmetiky, pojmu čísla, - orientuje se ve struktuře přirozených čísel, - porozumí pozičním číselným soustavám, - porozumí početním algoritmům, dělitelnosti čísel, zlomkům, - pronikne do aritmetických pravidelností apod., a to i v některých případech s podporou geometrických interpretací. |
|
||
Poslední úprava: doc. RNDr. Darina Jirotková, Ph.D. (12.09.2023)
Předpokládané časové zatížení studentů je celkem 75 - 90 h. - přímá výuka - přednáška a seminář 3h týdně, celkem 36h - příprava na výuku - 2h týdně, celkem 24 h - zpracování seminární práce - 10 h - vzájemné sdílení a posuzování seminárních prací - 5 h - zpracování testu - 2h - záverečné kolokvium - 2h V případě distanční výuky bude uveden odkaz, kde bude probíhat výuka, jinak je vedena prezenčně. |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Jana Slezáková, Ph.D. (30.09.2021)
ateriály k povinému studiu budou průběžně vkládány na moodle. Hejný M., Stehlíková N.: Číselné představy dětí (skriptum PedF UK, 1999) Hruša a kol.: Aritmetika pro pedagogické instituty (starší učebnice) Wittmann, E. Ch. , Müller, G. N.: Handbuch produktiver Rechenübungen, Band 1 (Von Einspluseins zum Einmaleins, 1990), Band 2 (Von halbschriftlichen zum schriftlichen Rechnen, 1992) Koman, M.: Pravidelnosti aritmetiky a geometrie číselných dvojčat, In Dvacetpět kapitol z didaktiky matematiky (2004). Koman, M.: Rozšiřování číselných oborů (Užití čtvercových sítí), (skriptum UK Praha, 1975) |
|
||
Poslední úprava: doc. RNDr. Darina Jirotková, Ph.D. (12.09.2023)
Hlavní výukovou metodou je řešení úloh (odstupňované obtížnosti) a zkoumání jednoduchých problémových situací. Přednáška je vedena interaktivně. KURZ MOODLE: bude doplněn |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Milena Kvaszová, Ph.D. (25.09.2023)
Požadavky ke zkoušce: - Vypracování seminární práce podle zadání: 1. V průběhu semestru budou formulovány výzvy - úlohy (např. kombinatorického charakteru), student si může vybrat 1-2 výzvy a ty vyřešit, nebo 2. studenta zaujme úloha v probíraném tématu a zadá ji dítěti, náplní seminární práce je popsat způsob, jak zadanou úlohu dítě řešilo. Seminární práce vládá student do 22.12. 2023 do Kurzu v moodlu.
|
|
||
Poslední úprava: doc. RNDr. Darina Jirotková, Ph.D. (12.09.2023)
Podrobnosti k jednotlivým tématům jsou uvedeny v kurzu v Moodlu 1) Stovková tabulka 2) Cik-cak čtverece, magické čtverce a číselná dvojčata 3) Poziční číselné soustavy 4) Znaky dělitelnosti a dělitelnost, Diofantovské rovnice 5) Zlomky a racionální čísla |