PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Průběžná oborová praxe z FJ - OPMN0F257B
Anglický název: Continuous Professional Practice in French Teaching
Zajišťuje: Katedra francouzského jazyka a literatury (41-KFJL)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2023
Semestr: zimní
E-Kredity: 2
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:0/2, Z [HT]
Počet míst: neurčen / 1 (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: Mgr. Tomáš Klinka, Ph.D.
Vyučující: Mgr. Tomáš Klinka, Ph.D.
Prerekvizity : OPMN0F202B
Anotace
Poslední úprava: Mgr. Tomáš Klinka, Ph.D. (05.09.2023)
Cílem pedagogické praxe je získání vlastní zkušenosti s výukou jazyka a reflexe této zkušenosti. K tomu slouží zejména samostatná práce s žáky v reálné výuce, která je posléze analyzována pomocí reflektivních nástrojů (pedagogický deník, portfolio aktivit, observační portfolio a videonahrávka vlastní práce studentů s žáky). Součástí praxe je i sledování příkladů praxe zkušených kolegů a diskuse s ostatními studenty a vedoucím pedagogem. Praxe je tak klíčovou součástí SP. Dovoluje konkretizovat úvodní teoretické kury Didaktika I. – III., slouží k načerpání konkrétních zkušeností, ale i k rozvoji observačních dovedností a dovednosti sdílení poznatků. Praxe probíhá v rozmezí 2. – 4. týdnů na vybraných školách, které zajišťují výuku FJ na prvním stupni ZŠ a se kterými spolupracuje KFJL PedF UK. V rámci praxe vykonává student tyto činnosti: asistent učitele, observace výuky (min. 4 hodin), vlastní pedagogické výstupy (min. 20 hodin), reflexe spolu s vedoucím učitelem. Student se dále zapojuje do chodu školy a účastní se akcí spojených s výukou. Výstupem praxe je studentské portfolio (observační listy, autoevaluační nástroje, přípravy, materiály při praxi použité), reflektivní deník a videonahrávky výuky studenta.
Literatura
Poslední úprava: Mgr. Tomáš Klinka, Ph.D. (05.09.2023)

TAGLIANTE, C. La classe de langue. Paris : CLE International, 2006. ISBN 2-09-033068-6 (br.)

VANTHIER, H. : L'enseignement aux enfants en classe de langue. Paris : CLE International, 2009. ISBN 978-2-09-035348-8

BERTOCCHINI, P., CONSTANZO, E.  Manuel de formation pratique pour professeur de FLE. Paris : CLE International, 2008. ISBN 978-2-09-035379-2 (br.)

 

Doporučená studijní literatura:

CUQ, J.-P., GRUCA, I. Cours de didactique du français langue étrangère et seconde. Grenoble : PUG, 2005. ISBN 2-7061-1301-4 (br.)

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK