PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Drama ve výuce AJ - OPMN0A226B
Anglický název: Drama in the English classroom
Zajišťuje: Katedra anglického jazyka a literatury (41-KAJL)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2023
Semestr: letní
E-Kredity: 2
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/2, Z [HT]
Počet míst: neurčen / 18 (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: angličtina
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
Garant: Mgr. Karel Žďárek, Ph.D.
Vyučující: Mgr. Barbora Müller Dočkalová
Prerekvizity : OPMN0A209B
Anotace -
Poslední úprava: Mgr. Barbora Müller Dočkalová (28.01.2024)
Kurz se zaměřuje na možnosti zefektivňování výuky anglického jazyka využíváním postupů z tvořivé dramatiky a divadla a prostřednictvím práce s příběhem. Studenti se v roli hráčů seznamují s řadou dramaticky založených činností adaptovaných nebo přímo vytvořených pro výuku anglického jazyka, které lze pravidelně využívat v běžných hodinách na prvním stupni základní školy. Připravují krátké teoretické prezentace, ve skupinách pracují na inscenaci dialogu, vytvářejí a realizují vlastní návrh na práci s příběhem, účastní se simulace "anglického městečka" na základní škole. Cílem kurzu je dospět na základě vlastního prožitku, jeho reflexe a srovnání s informacemi z odborné literatury k vytvoření základního přehledu o možnostech performativního učení a vyučování a o podmínkách jeho úspěšného zapojování do praxe.
Deskriptory
Poslední úprava: Mgr. Barbora Müller Dočkalová (30.01.2024)

Průběžné plnění úkolů 5 h, příprava teoretické prezentace 5 h, výběr a inscenace dialogu ve skupinách 10 h, příprava předčítání a práce s dětskou knihou 5 h,  návštěva školy před projektem a komunikace s žáky 3 h, příprava anglického městečka včetně materiálů 10 h, realizace anglického městečka 4 hodiny, reflexe anglického městečka 2 h.

Literatura -
Poslední úprava: Mgr. Barbora Müller Dočkalová (28.01.2024)

Doporučená:

BILBROUGH, Nick. Dialogue activities: exploring spoken interaction in the language class. Cambridge: Cambridge University Press, 2007. Cambridge handbooks for language teachers. ISBN 9780521689519. 

LADOUSSE, Gillian Porter. Role play. Oxford: Oxford University Press, 1989. Resource books for teachers. ISBN 019437095X.

KAO, Shin-Mei, O'NEILL, Cecily. Words into worlds: learning a second language through process drama. Stamford, Conn.: Ablex, c1998. ISBN 1567503691.

MALEY, Alan, DUFF, Alan. Drama techniques in language learning: a resource book of communication activities for language teachers. Cambridge: Cambridge University Press, 1991. Cambridge handbooks for language teachers. ISBN 0521288681.

Scenario, http://scenario.ucc.ie

Sylabus -
Poslední úprava: Mgr. Barbora Müller Dočkalová (28.01.2024)

Dramatická výchova a divadlo ve výuce cizích jazyků. 

Divadelní improvizace ve výce AJ.

Práce se scénářem.

Proces divadelní inscenace jako prostředku výuky cizích jazyků.

Základní herecké a režijní dovednosti.

Učitel v roli.

Storytelling.

Simulace.

Podmínky zakončení předmětu -
Poslední úprava: Mgr. Barbora Müller Dočkalová (28.01.2024)

- Aktivní účast na seminářích (max. 1 absence)

- Plnění dílčích úkolů

- Důkladné prostudování zadané kapitoly/článku/knihy, písemné shrnutí pro ostatní účastníky kurzu, zanesení do společného souboru

- Nácvik a prezentace krátké scény podle existujího scénáře (ve skupinách)

- Ukázka interaktivního předčítání (ve skupinách)

- Příprava a realizace stanoviště v simulovaném anglickém městečku (ve dvojicích)

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK