PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Anglicky psaná dětská literatura a didaktika literatury - OPMN0A222B
Anglický název: Children's literature written in English and Didactics of Literature
Zajišťuje: Katedra anglického jazyka a literatury (41-KAJL)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2023
Semestr: zimní
E-Kredity: 2
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:0/2, Z [HT]
Počet míst: neurčen / 18 (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: PhDr. Tereza Topolovská, Ph.D.
Vyučující: PhDr. Tereza Topolovská, Ph.D.
Prerekvizity : OPMN0A216B
Anotace -
Poslední úprava: PhDr. Tereza Topolovská, Ph.D. (09.09.2023)
Cílem kurzu je seznámit studenty s anglicky psanou literaturou pro děti a mládež (nejvýznamnějšími žánry jako tradiční pohádky, obrázkové knihy, realistická próza či moderní fantasy literatura) a to zejména s ohledem na možnosti jejího využití ve výuce anglického jazyka. Tematické celky: 1.Anglicky psaná literatura pro děti a mládež ve výuce anglického jazyka – specifičnost literatury, literatura pro děti a mládež, její úloha a možné využití ve výuce cizího jazyka. 2.Problematika čtení literárních textů – orientace na čtenáře a možnosti recepční teorie s ohledem na četbu textů této literatury v rámci výuky anglického jazyka. 3.Historie a vývoj anglicky psané literatury pro děti a mládež. 4.Žánry anglicky psané literatury pro děti a mládež. 5.Aktivity rozvíjející základní řečové dovednosti žáka (čtení, psaní, mluvení a poslech), které využívají texty této literatury.
Deskriptory -
Poslední úprava: PhDr. Tereza Topolovská, Ph.D. (13.09.2023)

Příma výuka: 24 hodin, samostudium a průběžné plnění úkolů: 26 hodin, příprava na zkoušku 10 hodin.

Literatura -
Poslední úprava: PhDr. Tereza Topolovská, Ph.D. (09.09.2023)

BARONE, Diane M. Children’s Literature in the Classroom: Engaging Lifelong Readers, New York: Guilford Press, 2011. ISBN 978-1606239384. 

CARTER, Ronald a LONG, Michael N. Teaching Literature. New York: Longman, 1991. ISBN: 9780582746282

DARIGAN, Daniel L., TUNNELL, Michael O. a JACOBS, James S. Children’s Literature: Engaging Teachers and Children in Good Books. New Jersey:Prentice Hall, 2001, ISBN 978-01-3081-355-8.

HAHN, Daniel. The Oxford Companion to Children’s Literature (2nd edition). Oxford University Press, 2015, ISBN 978-0199695140.

NODELMAN, Perry a REIMER, Mavis. The Pleasures of Children’s Literature. Boston: Allyn & Bacon, 2003, ISBN 978-08-0133-248-7.

REYNOLDS, Kimberley. Children’s Literature: A Very Short Introduction, Oxford University Press, 2011, ISBN 978-0199560240.

Požadavky ke zkoušce -
Poslední úprava: PhDr. Tereza Topolovská, Ph.D. (09.09.2023)

Požadavky:

a) docházka - max. 3 absence

b) aktivní účast na hodinách

c) příprava na jednotlivé hodiny – četba zadaných textů a vypracování jednotlivých úkolů

d) splění ústní zkoušky - 3 pokusy celkově

e) součástí hodnocení je i jazyková a formulační úroveň

Sylabus
Poslední úprava: PhDr. Tereza Topolovská, Ph.D. (09.09.2023)

1.Anglicky psaná literatura pro děti a mládež ve výuce anglického jazyka – specifičnost literatury, literatura pro děti a mládež, její úloha a možné využití ve výuce cizího jazyka.

2.Problematika čtení literárních textů – orientace na čtenáře a možnosti recepční teorie s ohledem na četbu textů této literatury v rámci výuky anglického jazyka.

3.Historie a vývoj anglicky psané literatury pro děti a mládež.

4.Žánry anglicky psané literatury pro děti a mládež.

5.Aktivity rozvíjející základní řečové dovednosti žáka (čtení, psaní, mluvení a poslech), které využívají texty této literatury.

Podmínky zakončení předmětu -
Poslední úprava: PhDr. Tereza Topolovská, Ph.D. (09.09.2023)

Požadavky:

a) docházka - max. 3 absence

b) aktivní účast na hodinách

c) příprava na jednotlivé hodiny – četba zadaných textů a vypracování jednotlivých úkolů

d) ústní zkouška - 3 pokusy celkově

e) součástí hodnocení je i jazyková a formulační úroveň

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK